“Privind in dinamica, din februarie 2009 pana in februarie 2011, aproape ca s-a dublat procentul respondentilor care se declara afectati in foarte mare si mare masura de criza economica, de la 28,6% in februarie 2009, la 53,2% in februarie anul acesta, in timp ce s-a injumatatit procentul celor care sunt afectati in mica si foarte mica masura (18,8%)”, se precizeaza in studiul realizat de Mednet.

Potrivit specialistilor companiei de cercetare, modificarea comportamentului s-a facut in doua directii: cumpararea produselor in cantitate mai mica si, pe langa aceasta, cumpararea produselor mai ieftine.

Studiul arata ca 62,3 % dintre respondenti si-au redus consumul cantitativ (54,0% au cumparat aceleasi produse, dar in cantitate mai mica, in timp ce 8,3% au cumparat produse mai ieftine si in cantitate mai mica) aceasta fiind in prezent principala cale de mentinere sub control a cosului de cheltuieli zilnice.

Pe de alta parte, sunt si consumatori care au apelat la cumpararea produselor mai ieftine, fara a renunta in schimb la cantitate (7,8%).

Citeste si:

“Totusi, comparativ cu anul 2010, in 2011 s-a redus numarul respondentilor care au renuntat si la cantitate si la pret de la 19,8% la 8,3%, dar si a acelor care au cumparat mai ieftin si in cantitate mai mica de la 11,8% la 7,8%”, conform studiului.

Cercetarea a fost realizata pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori, in perioada 2-11 februarie 2011. Au fost intervievate telefonic 800 de persoane cu varsta cuprinsa in intervalul 18-70 de an. Marja de eroare a studiului este de +/-3,46%.


Citeste si:

Romanii strang cureaua: Peste 76% si-au redus consumul sau au apelat la produse mai ieftine