Contractele pentru constructia a patru sectoare de autostrada de pe Coridorul IV vor avea noi clauze, care vizeaza imposibilitatea de a majora valoarea contractului cu mai mult de 10% si penalitati de 0,1% pentru fiecare zi de intarzieri, potrivit Mediafax.
Pentru cele patru sectoare de autostrada (Nadlac-Arad, Timisioara-Lugoj, Lugoj-Deva si Orastie-Sibiu) au fost selectati saptamana trecuta constructorii, iar contractele vor fi semnate in perioada urmatoare, dupa expirarea termenul de depunere a contestatiilor.

Anterior, constructorii aveau posibilitatea sa majoreze pretul contractului cu pana la 50% din valoare prin acte aditionale.

"Potrivit noilor reguli, nu este posibila depasirea cu mai mult de 10% din valoarea de contract actualizata conform indicilor statistici, sau schimbarilor de legislatie. In plus, pentru intarzierea inregistrata in finalizarea contractului in termenul prevazut, penalitatile sunt de 0,1% din valoarea de contract acceptata, corespunzatoare (asa cum va fi determinata de inginer), fara TVA, pentru fiecare de zi de intarziere", se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.

Astfel, constructorul va plati penalitati de 4.000 lei pe zi pentru intarzieri, 2,1 milioane lei pentru neatingerea unuia dintre punctele de referinta in timpul prevazut si suspendarea oricarei plati datorata pana cand toti indicatorii aferenti punctului de referinta sunt atinsi.

Limita penalitatilor de intarziere reprezinta 15% din valoarea contractului.

"In plus beneficiarul va avea posibilitatea de a acorda antrepenorului, dreptul de acces in santier si punerea in posesia acestuia si etapizat, pe sectoare, acesta avand obligatia sa execute lucrarile in conformitate cu aceasta etapizare si cu respectarea termenelor contractuale stabilite", se precizeaza in comunicat.

Potrivit MTI, prin aceasta masura firmele de constructii nu vor mai putea formula revendicari de extindere de timp si costuri suplimentare pe motivul nepredarii terenurilor, si nici nu va putea suspenda lucrarile pentru ca programul sau prevede lucrari pe o sectiune inaccesibila.

In ceea ce priveste programul de executie, constructorul ii va remite inginerului un program de lucru detaliat in termen de 28 de zile de la data de incepere a lucrarilor, precum si actualizari saptamanale ale programului care sa confirme intervalul de desfasurare, locul si natura fiecarei activitati care se va efectua pe santier in cursul saptamanii ulterioare.

Totodata, constructorul este obligat sa ia masuri pentru intocmirea documentatiei complete pentru obtinerea Autorizatiei de Construire, in caz contrar fiind aplicate penalitati, dar si sa remite programe actualizate la intervale nu mai mari de trei luni.

"In privinta ritmului evolutiei lucrarilor, controlul progresului lucrarilor se va face printr-un sistem de puncte de referinta (benchmarkuri), care va permite urmarirea facila a progreselor si identificarea intarzierilor. Pentru fiecare sectiune vor fi stabilite 6 puncte de referinta, iar penalitatile vor fi de 500.000 de euro pentru fiecare intarziere in atingerea oricaruia dintre punctele de referinta", precizeaza sursa citata.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri