Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri comunitare nerambursabile si de la bugetul de stat.
A2 - Autostrada Soarelui detine recordul promisiunilor politice neonorate in materie de infrastructura. Ministrii Transporturilor care s-au succedat de 11 ani incoace au "garantat" mai multe termene de finalizare, toate nerespectate, potrivit Mediafax.ro.
Cea mai recenta promisiune neonorata apartine ministrului Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, care a declarat in februarie ca autostrada Cernavoda-Constanta va fi receptionata anul viitor, insa soferii vor putea circula pe acest tronson inca din acest an. Intre timp, autostrada Cernavoda-Medgidia a ramas suspendata dupa ce contractul cu francezii de la Colas a fost suspendat.
Colas a primit in noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, in valoare de 634 milioane lei, fara TVA, din care a incasat 97 milioane de lei, inclusiv TVA.
Anca Boagiu a declarat recent ca CNADNR va scoate la licitatie contractul pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia, iar in luna august va fi selectat un nou contructor.
Ministrul a spus ca a reziliat contractul cu firma franceza deoarece aceasta a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane euro, ca urmare a modificarii traseului pe o distanta de 14 km, nefinalizarea proiectului tehnic pentru acest tronson, prelungirea termenului final cu doi ani, pana in 2013, si inceperea constructiei pe o distanta de 5,5 km cu un an intarziere, respectiv in vara anului 2010.
Ca reactie la anuntul ministrului privind rezilierea contractului, Colas a sustinut ca a primit autorizatiile si terenurile doar pentru constructia a 6 kilometri din tronsonul Cernavoda-Medgidia, asteptand decizia oficiala pentru restul de 14 kilometri.
Boc promite: Soseaua de centura a Constantei va fi folosita din vara
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: