Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul, cu exceptia celui auto, a crescut in aprilie, ca serie bruta, cu 0,4% fata de martie, dar a scazut cu 4% fata de aceeasi luna din 2010, potrivit datelor Institutului National de Statistica (INS), scrie Mediafax.
Evolutia comparativ cu luna anterioara s-a datorat cresterilor inregistrate la vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun (+4,8%) si la comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+2,4%). Vanzarile de produse nealimentare au scazut cu 3,8%.

Ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul, in aprilie fata de martie, a scazut pe ansamblu cu 1,8%, din cauza reducerii vanzarilor de carburanti pentru autovehicule in magazine specializate (-3,3%) si a celor de produse nealimentare (-0,6%). Vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au ramas la acelasi nivel.

Comparativ cu aceeasi luna din 2010, in aprilie anul acesta volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a scazut cu 4% ca serie bruta, pe fondul diminuarii vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-5,8%), de carburanti pentru autovehicule in magazine specializate (-4,4%) si de produse nealimentare (-2,3%).

Ca serie ajutata, scaderea a fost mai accentuata, de 6,2%, din cauza reducerii cu 8,3% a vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun, cu 4,2% a comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate si cu 0,1% a vanzarilor de produse nealimentare.

In primele patru luni, afacerile din comertul cu amanuntul au scazut cu 5,2% ca serie bruta si cu 5,9% ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri