Pretul de constructie a autostrazii Brasov-Bors a fost redus de la 20 milioane euro pe kilometru la mai putin de jumatate, in urma unor negocierilor cu Bechtel, constructorul urmand sa reia lucrarile la toamna, dupa ce va primi o parte din sumele datorate de stat, potrivit ProTV.

Postul de televiziune relateaza, citand surse din Ministerul Transporturilor, ca au avut loc "negocieri dure", in urma carora Bechtel a renuntat la o parte din pretentii, in schimbul platii unei transe din datorii.

"Exista informatii ca au avut loc discutii politice la nivel inalt care i-au convins (pe americanii de la Bechtel, n.r.) sa accepte aceste conditii, mai ales ca la negocieri a participat si ambasada americana. Cu preturi care depasesc pe anumite portiuni si 30 de milioane de euro per kilometru, santierul autostrazii Transilvania a consumat deja peste un miliard de euro, iar la plata mai asteapta facturi de peste 200 de milioane de euro", conform ProTV.

Pretul pe kilometru ramane insa ridicat, iar autostrada este una dintre cele mai scumpe din lume, arata sursa citata.

ProTV da ca exemplu santierul Deva-Orastie, unde lucrarile sunt efectuate pentru 7 milioane de euro pe kilometru, si Arad-Timisoara, cu 5,5 milioane de euro pe kilometru.

"Dupa sapte ani in care americanii au muncit putin si au incasat mult, statul roman a cerut scaderea tarifelor cu cel putin 35%. Americanii au cedat greu si s-a ajuns la interventii pana la cel mai inalt nivel. Un rol important l-a jucat chiar ambasada americana. Noua intelegere urmeaza a fi semnata si aprobata apoi de Guvern", mai arata postul tv.

La jumatatea lunii iulie ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a declarat ca negocierile cu Bechtel urmaresc ca autostrada Transilvania "sa intre intr-o normalitate a preturilor".

Autostrada Transilvania este proiectata pe o lungime totala de 415 kilometri, dar portiunea construita pana in prezent cu finantarea statului, la sapte ani de la lansarea proiectului, depaseste cu putin 10% din traseul total.

Pana in prezent au fost contruiti doar 52 km din autostrada, iar lucrarile sunt oprite de la inceputul anului, din lipsa de fonduri.

Compania de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania avea in luna mai o datorie catre Bechtel de 90,4 mililoane euro, la care se adauga TVA in valoare de 90,3 milioane lei.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri