Romania ocupa locul al doilea in Uniunea Europeana dupa cresterea anuala din trimestrul al doilea a costurilor cu forta de munca pentru o ora de lucru, de 7,2%, fata de o medie UE de 3,4%, a anuntat Eurostat, informeaza Mediafax.
Costurile totale cu forta de munca includ cheltuielile legate de salarii si cele nesalariale, dar nu cuprind stimulentele sau cheltuieli precum cele referitoare la recrutare, pregatire, calificare sau echipament.

In primul trimestru, Romania se situa pe locul al treilea in UE, cu un avans anual de 4,5%, la o medie UE de 2,7%.
Romania a inregistrat un avans de 7,2% in industrie in trimestrul al doilea, de 5,4% in sectorul constructiilor, respectiv de 7,4% pentru servicii.

La nivelul zonei euro, costurile cu forta de munca au avansat cu 3,6% in trimestrul al doilea.

Intre statele care au raportat date, cea mai mare crestere anuala a costurilor cu forta de munca a fost inregistrata in Bulgaria, de 12,4%, urmata de Romania, respectiv Slovacia, cu 6,5%. Scaderi anuale au avut loc in Grecia, de 3,7%, Irlanda, 3,5%, si Portugalia, de 0,8%. Din cei 27 de membri UE, Luxemburg si Malta nu au transmis date catre Eurostat.

Eurostat defineste prin cheltuieli salariale remuneratiile directe, bonusurile si alocatiile platite in numerar sau in natura de angajator unui angajat in schimbul muncii prestate, plati pentru concedii si catre schemele de economii ale angajatilor si plati in natura precum alimente, combustibil, masina companiei si altele.

Costurile nesalariale includ contributiile sociale platite de angajatori, taxe de angajare considerate costuri cu forta de munca, excluzand subventiile care au ca scop acoperirea integrala sau partiala a costurilor cu remuneratia directa a angajatului.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri