Romanii au cheltuit mai putini bani pe alimente, bauturi si tutun in august

Volumul vanzarilor de produse alimentare, nealimentare, bauturi si tutun au scazut in august, in serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si sezonalitate, atat fata de iulie, cat si comparativ cu aceeasi luna din 2010, in timp ce comertul cu carburanti a crescut usor, potrivit INS.

Comparativ cu iulie, vanzarile de produse nealimentare, in serie ajustata, au scazut cu 2,5%, iar cele de produse alimentare, bauturi si tutun cu 3,3%, in timp ce comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule, in magazine specializate a crescut cu 0,6%. Astfel, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a scazut pe ansamblu cu 3%, informeaza Mediafax.

Raportate la aceeasi luna a anului trecut, comertul cu alimente, bauturi si tutun s-a redus cu 10,5% si cel de produse nealimentare cu 2,1%. In schimb, vanzarile de carburanti au crescut cu 0,4%. Astfel, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a scazut cu 5,9%.

Ca serie bruta, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a crescut in august cu 4,4% comparativ de iulie, dar a scazut cu 3,9% fata de aceeasi luna din 2010.

In primele opt luni, comparativ cu perioada similara a anului trecut, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul s-a diminuat atat ca serie bruta, cat si ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate cu 4,7% si respectiv cu 5,3%.

Scaderile au fost cauzate de reducerea vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (-8,7% ca serie bruta, 9% ca serie ajustata), a celor de produse nealimentare (-2,6% ca serie bruta, -2,5% ca serie ajustata) si a comertului de carburanti (-2,3% ca serie bruta, -3,4% ca serie ajustata).

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri