Vanzarile de alimente, bauturi, tutun, dar si cele de produse nealimentare si carburanti au scazut in septembrie, ca serie bruta, cu intre 1,1% si 7,2% fata de august, astfel ca afacerile din comertul cu amanuntul s-au redus pe ansamblu cu 3%, reiese din datele publicate vineri de INS si date publicitatii de Mediafax.
Cea mai mare scadere a fost inregistrata de comertul cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate, de 7,2%, urmat de vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun, care s-au diminuat cu 1,8%, si de vanzarile de produse nealimentare, cu -1,1%.

Ca serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si sezonalitate, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul (cu exceptia celui auto) a crescut pe ansamblu cu 0,7% datorita majorarii cu 3% a vanzarilor de alimente, bauturi si tutun, in timp ce comertul de carburanti a scazut cu 4%, iar cel de produse nealimentare cu 1%.

Comparativ cu aceeasi luna a anului trecut, in septembrie 2011, vanzarile de alimente, bauturi, tutun au scazut cu 3,7% ca serie bruta si cu 5,1% ca serie ajustata, cele de carburanti s-au redus cu 10,1% si respectiv 9,5%, iar comertul cu produse nealimentare a fost cu 2,8% mai mic ca serie bruta si cu 2,1% ca serie ajustata.

Pe ansamblu, in septembrie comparativ cu aceeasi luna din 2010, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul s-a redus cu 5% ca serie bruta si cu 5,2% ca serie ajustata.

In primele noua luni, vanzarile de alimente, bauturi, tutun au scazut cu 8,1% ca serie bruta si cu 8,5% ca serie ajustata, cele de carburanti s-au redus cu 3,5% si respectiv 4,2%, iar comertul cu produse nealimentare a fost cu 2,6% mai mic ca serie bruta si cu 2,5% ca serie ajustata.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri