Investitorii britanici nu cunosc suficient oportunitatile de afaceri din Romania, iar cei prezenti pe piata acuza lipsa de transparenta din achizitii publice, avand insa printre avantaje forta de munca inalt calificata si relativ ieftina, apreciaza Stephen Green, ministrul britanic pentru comert si investitii, scrie Mediafax.

"Investitorii britanici au afaceri foarte bune aici, este o piata profitabila, in care apreciaza cateva avantaje specifice pe care Romania le are, in special in privinta fortei de munca inalt calificate, cu aptitudini lingvistice foarte dezvoltate, ceea ce britanicii nu prea au, si cu calificari tehnice foarte bune. Au de-a face cu un grad de stabilitate si loialitate foarte mare din partea angajatilor si, desigur, comparativ cu alte state europene, costul fortei de munca este relativ scazut", a declarat ministrul britanic pentru comert si investitii, Stephen Green, aflat intr-o vizita in Romania.

El a aratat ca investitorii din Marea Britanie, dar si din alte tari, invoca pe piata romaneasca dificultati precum lipsa de transparenta in domeniul achizitiilor publice si procedurilor aferente.

"Este o problema pe care Guvernul o recunoaste si, desi s-au facut progrese importante in ultimii doi, trei ani, mai sunt multe lucruri de facut", a spus el.

Ce isi doresc investitorii

In general investitorii isi doresc in administratie proceduri transparente, cu modalitati clare si inteligibile de a se ajunge la un anumit rezultat, intr-un interval de timp bine precizat.

Intrebat de ce prezenta marilor investitori britanici in Romania nu este una masiva, activand din aceasta categorie doar grupuri precum Vodafone si GlaxoSmithKline, ministrul a raspuns ca investitorii britanici in general nu cunosc suficient oportunitatile de afaceri din Romania.

"Una din sarcinile ambasadei Marii Britanii la Bucuresti si pentru autoritatile de la Londra va fi sa ajute Romania sa prezinte investitorilor britanici povestile sale de succes. Daca ne uitam la relatiile comerciale bilterale, constatam ca avem o balanta echilibrata, importurile de ambele parti sunt relativ de acelasi volum, dar nu exista, intr-adevar, suficiente investitii directe si Romania in general nu a beneficiat suficient de aceste investitii, nu doar din partea britanicilor. Este foarte potrivit sa se prezinte oportunitatile pe care le ofera Romania, pentru ca este vorba de a saptea tara ca dimensiune in Europa si a doua in Europa Centrala si de Est", a adaugat Green.

Lord Green: Am cumparat haine romanesti. Nu-mi amintesc cum mi s-au parut

Intrebat daca stie sa fi cumparat vreodata un produs romanesc, ministrul britanic a spus ca a cumparat haine romanesti sau marci britanice de haine confectionate in Romania. El a spus ca nu isi aminteste ce parere i-au facut produsele respective.

"Asta este un lucru bun, pentru ca inseamna ca nu mi-au facut o impresie nefavorabila. Va pot spune, insa, ca turismul in Romania este prea putin promovat in Marea Britanie. Nu am vazut chiar eu, dar am multi prieteni care mi-au povestit ca Romania este o tara foarte frumoasa. Cred ca oportunitatile de turism de aici nu sunt suficient de vizibile pentru britanici si cred ca ati putea atrage mai multi turisti britanici aici", a aratat Green.

In intalnirile cu oficialii romani Green a vorbit, printre altele, de domeniile in care au fost realizate investitii britanice, precum sectorul energetic, cel farmaceutic, telecomunicatii si servicii financiare.

"Am discutat despre investitiile GlaxoSmithKline din sectorul farmaceutic, ale grupului Melrose in sectorul de explorare petroliera - investitii noi -, precum si despre planurile de investitii ale Guvernului in sectorul nuclear, la Cernavoda, si despre posibilitatea unei implicari a investitorilor britanici in anii urmatori", a mai spus el.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri