Romania a urcat pe pozitia 48 din punctul de vedere al atractivitatii mediului de afaceri in perioada 2006-2010, intr-un top realizat de Economist Intelligence Unit (EIU) privind evolutiile din 82 de state. Tara noastra a urcat astfel cu cinci locuri, comparativ cu locul 53 detinut in intervalul 2001-2005, dar ramane in urma Bulgariei, plasata pe pozitia 43 in top, in urcare cu sase locuri.
In randul statelor din Europa de Est, cea mai bine plasata ramane Estonia, pe pozitia 20, dupa locul 19 detinut in intervalul 2001-2005. Cehia si Ungaria au avansat un loc, pe pozitia 27, respectiv 33, ca si Polonia, care ocupa insa doar locul 37. In varful clasamentului se mentine Danemarca, urmata de Finlanda, Canada, Singapore, Olanda, Irlanda, Marea Britanie, SUA, Elvetia si Hong Kong.

La alcatuirea topului, EIU a luat in calcul atractivitatea, ajustata la marimea tarii, mediului de afaceri si a componentelor sale: cadrul politic si institutional, stabilitatea macroeconomica, oportunitatile de pe piata, politica guvernamentala legata de companiile private. Alti factori inclusi in analiza sunt strategia privind investitiile straine, comertul exterior si regimul de schimb valutar, sistemul fiscal, piata muncii si infrastructura. Modelul de calcul permite realizarea unui clasament al tarilor in functie de atractivitatea afacerilor in ultimii, respectiv urmatorii cinci ani, pe baza previziunilor si analizelor economice realizate de EIU.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri