Privatizarile intentionate in acest an, sub diversele forme – de la vanzarea de pachete minoritare, majorari de capital prin bursa, pana la vanzarea integrala a unor companii – reprezinta un subiect care a acaparat atentia opiniei publice. Discutia care se impune insa este daca sunt “vanzari pe nimic” sau parte a unei strategii cu efecte benefice suplimentare care nu pot fi ignorate.

Coincidenta sau nu, in anul electoral 2012 Romania este in plin proces de a vinde pachete majoritare sau minoritare intr-o serie de companii de stat, demers caruia i se ataseaza evidente conotatii politice.
Materialul de fata se axeaza in special pe principiile economice care trebuiesc avute in vedere atunci cand se evalueaza o privatizare, daca se accepta ipoteza eficientizarii viitoare a activitatii unei companii atunci cand trece in maini private.

Statul roman se afla in fata a doua alternative: Prima - vinderea unor participatii in companii care, prin aport privat, pot genera beneficii viitoare pentru economie; in evaluarea acestei oportunitati ar trebui sa primeze suma beneficiilor viitoare, nu doar pretul actual obtinut pe actiunile vandute – pret care oricand poate suporta comentarii sau critici;

Citeste integral articolul ANALIZA: Sa vindem sau sa nu vindem bogatiile tarii? pe Adevarul.ro


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Diaspora VOTEAZA! Peste 530.000 de romani au votat la alegeri