Dupa integrare, Romania va trebui sa-si reduca productia de lapte cu 40%, iar marile firme incearca sa atraga cit mai multi fermieri beneficiari de cota
Romania produce anual in jur de 5,2 miliarde de litri de lapte, iar cota negociata cu UE este de 3,1 miliarde de litri. Problema este ce se va intimpla cu laptele produs in plus si care va trebui folosit exclusiv pentru autoconsum. Tot ce iese pe poarta gospodariei este considerat in circuitul comercial si trebuie sa se incadreze in cota primita. Directorul Viorel Borsan, din cadrul Ministerului Agriculturii, ofera o solutie pentru ca gospodarii sa nu fie pusi in situatia de a arunca laptele: sa se reorienteze si sa creasca vaci pentru carne. Altfel, vor ajunge probabil in situatia fermierilor polonezi care, inca din primul an dupa aderare, au fost amendati de Uniunea Europeana pentru ca au produs prea mult lapte.

Programe pentru atragerea taranilor

O mare parte a fermierilor mici vor disparea de pe piata si, cum 95% din laptele produs in Romania este oferit de taranii cu doua-trei vaci, procesatorii incearca sa-i ajute sa se dezvolte. In schimbul unor ajutoare financiare, firmele semneaza cu fermierii contracte de livrare pentru 5-10 ani.

Aceste contracte sint capitale in perspectiva aderarii, a precizat Milena Nedelcu, reprezentantul Danone. Firmele ajuta taranii sa cumpere aparatele de muls, foarte importante pentru asigurarea calitatii laptelui. Printr-un program guvernamental, taranii primesc o subventie de 60% din pretul unui aparat, iar noi le dam restul in avans. Ne dau banii inapoi platind cu lapte in 18 luni. In acest fel, sintem siguri ca laptele este de calitate, a spus Zoltan Feher, director national materie prima Friesland.

Sursa: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=5208&art=12546&cHash=409931048a

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri