Romania se situeaza pe locul al doilea in ceea ce priveste tarile preferate de Republica Moldova pentru exportul de marfuri si servicii si pe locul al treilea pe lista statelor din care Moldova de peste Prut importa diferite produse.

Romania isi consolideaza, astfel, pozitia in topul principalilor parteneri comerciali ai Republicii Moldova. Astfel, potrivit Biroului National de Statistica de la Chisinau, citat de BASA-press, schimburile comerciale intre cele doua tari au crescut in ultimii patru ani de aproape trei ori, de la 131,3 milioane de dolari in anul 2001, pana la 368,98 milioane de dolari in anul 2005.

In anul 1998, comertul exterior se ridicase la 173,6 milioane dolari, dupa o tendinta de crestere in anii precedenti. Criza financiara regionala a afectat, insa, relatiile economice dintre Republica Moldova si Romania, care in urmatorii patru ani (1998-2001) s-au aflat in declin.

Din 2002, in special, exporturile s-au aflat in continua crestere si au atins cifra de 111,68 milioane dolari, in 2005, iar importurile din Romania - 257,3 milioane dolari. in primele patru luni ale anului curent exporturile din Republica Moldova pe piata romaneasca s-au redus cu 4 la suta, iar importurile au crescut de 1,6 ori.

Republica Moldova vinde peste Prut in special produse agroalimentare (conserve, vin, tutun), produse electrocasnice si covoare, iar importurile din Romania constau din energie, petrol, masini agricole si utilaje.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri