Volumul cifrei de afaceri din comertul cu amanuntul a crescut in primul trimestru cu 9,3% ca serie bruta si cu 8,3% ca serie ajustata, evolutie sustinuta de majorarile inregistrate de vanzarile de produse nealimentare, de carburanti si de alimente, bauturi si tutun, potrivit datelor INS.

In serie bruta, vanzarile de produse nealimentare au inregistrat cea mai mare crestere, de 13,1%, urmate de cele de carburanti pentru autovehicule, de 7,1%, si vanzarile de alimente, bauturi si tutun, de 6,1%.

In serie ajustata in functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, vanzarile de produse nealimentare au urcat cu 12,3%, cele de carburanti cu 5,9%, iar comertul cu alimente, bauturi si tutun cu 5,7%.

In luna martie, comparativ cu februarie, volumul cifrei de afaceri pentru comertul cu amanuntul a urcat pe ansamblu cu 18,2% ca serie bruta, datorita cresterii comertului cu amanuntul al carburantilor pentru autovehicule in magazine specializate (+32,5%), vanzarilor de produse nealimentare (+15,4%) si vanzarilor de produse alimentare, bauturi si tutun (+13,2%), potrivit Mediafax.

In functie de numarul de zile lucratoare si de sezonalitate, comertul a crescut in perioada mentionata cu 2,3%, dupa ce vanzarile de carburanti s-au majorat cu 7%, cele de produse nealimentare cu 1,7%, iar vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun cu 1,2%.

Fata de martie 2013, comertul cu amanuntul a crescut in aceeasi luna din acest an cu 13,6% ca serie bruta si cu 11,9% ca serie ajustata. Vanzarile de carburanti au inregistrat o majorare de 17,4% ca serie bruta si 11,9% ca serie ajustata, comertul cu produse nealimentare a crescut cu 16% si, respectiv, 14,9%, iar vanzarile de produse alimentare, bauturi si tutun au urcat cu 8,1% ca serie bruta si cu 7,8% ca serie ajustata.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri