Investitorii straini care vin in Romania sunt dezavantajati de concurenta neloiala de pe piata locala, dar si de tarifele pe care trebuie sa le plateasca diferitelor agentii ale statului, a declarat Radu Merica, presedintele Camerei de Comert si Industrie Romano-Germana (AHK).

"Ar trebui sanctiuni mai drastice pentru practicile de concurenta neloiala. Este ca si cum nu am mai avea limita de viteza in localitate. Cine este mai smecher si mai priceput fuge cu clientii, face reclama mincinoasa. In Germania, acest domeniu este foarte bine reglementat pentru ca este o piata foarte competitiva. De aceea, companiile germane care vin in Romania cu principiile si practicile din Germania sunt dezavantajate in momentul in care agentul de vanzari pleaca cu baza de date si cu toate preturile si vinde aceleasi produse", a spus Merica la conferinta Mediafax Talks about Competition.

El a reclamat si tarifele percepute de diferite agentii ale statului, pe care in opinia sa, nu le verifica nimeni, scrie Mediafax.

"Sunt agentii, birouri, oficii, la care trebuie sa platesti tot felul de tarife care le pune nu stiu cine. Fata de concurentul din Ungaria, care nu plateste aceste tarife, la autoritatea rutiera sau la autoritatea aeronautica civila, companiile din Romania sunt dezavantajate. Sunt presiuni acum pentru a se dubla taxa pe pasageri care trebuie platita la autoritatea aeronautica civila. Nu se poate sa se dubleze peste noapte. Nu sunt sume mari, dar adunat intr-un an se aduna cateva milioane si de asemenea, nu ai de ales, nu poti sa mergi in alta parte sa platesti", a aratat Merica, care este si presedinte al l Consiliului de Administratie al Companiei Nationale de Aeroporturi Bucuresti.

Pe de alta parte, Merica a ridicat si problema licitatiilor publice, unde, in opinia sa, regulile impuse companiilor care vor sa participe la aceste proceduri sunt absurde.

Citeste si:
PeliFilip: Piata litigiilor creste, sustinuta de dispute cu autoritati
Catalin Alexandru, PeliFilip:...

"Ca presedinte ale Consiliului de administratie al Companiei Nationale de Aeroporturi Bucuresti nu pot sa intervin asupra clauzelor impuse la licitatie, dar companiile ajung sa plateasca de 3-4 ori mai mult decat pretul pietei, astfel ca licitatia se termina cu pagubirea societatii", a mai spus Merica.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Aeroportul din Targu Mures: intre investitie si disparitie
Setari Cookie-uri