In luna august 2006 preturile de consum au scazut fata de luna precedenta cu 0.1%. La aceasta scadere au contribuit marfurile alimentare cu -0,33 puncte procentuale. Marfurile nealimentare au influentat rata inflatiei pe total cu +0,14 puncte procentuale si serviciile cu +0,12 puncte procentuale.
In cadrul grupei de produse alimentare s-au inregistrat cresteri importante la oua (+17,2%), tuica si rachiuri si alte bauturi (+1,9%), anunta un comunicat al Institutului National de Statistica. Scaderea pe ansamblu a preturilor la produsele alimentare (-0,9%) a fost influentata de diminuarea preturilor la: fructe proaspete (-14,7%), grupa alte legume si conserve de legume (-11,4%) si zahar (-1,4%). In cadrul grupei alte legume si conserve de legume scaderi importante s-au inregistrat la: morcovi, tomate de cmp, patlagele vinete de cmp, ceapa uscata, usturoi uscat, ardei gras, ardei capia, gogosari, fasole verde, varza alba dulce si dovlecei.

Cresterea cu +0,3% a preturilor la marfurile nealimentare s-a datorat, in principal, majorarii preturilor la tutun, tigari cu +1,2% si la combustibili cu +0,7%. In cadrul grupei marfurilor nealimentare au inregistrat scaderi usoare preturile la: autoturisme si piese de schimb, frigidere si congelatoare si medicamente.

Evolutia tarifelor la servicii (+0,7%) a fost influentata, in principal, de cresterea tarifelor in primul rand la telefon (+1,8%), chirie (+1,3%) si apa, canal, salubritate (+0,9%).
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri