Romanii au cumparat tot alimente cu cea mai mare parte a banilor rezultati din reducerea TVA la alimente, restul sumelor fiind directionate catre produse nealimentare, alte cheltuieli sau economisire, potrivit companiei de cercetare a pietei GfK.

"Din suma totala pe care romanii ar fi putut sa o economiseasca in urma unor preturi mai mici, 76% a fost reintrodusa in circuitul cumparaturilor de larg consum. Mai exact: mai mult de jumatate din aceasta suma a fost directionata catre produsele alimentare si bauturile non alcoolice; 17 procente au mers catre zona produselor ne-alimentare - produse de ingrijire personala si de ingrijire a casei; restul sumei a ramas in buzunarul romanilor, fie pentru alte cheltuieli, fie pentru economisire", arata compania, intr-un comunicat, potrivit Mediafax.

Comportamentul de cumparare s-a modificat fata de momentul prim al impactului scaderii preturilor. Astfel, in iunie -iulie, desi tot aproximativ 70% din suma totala revenea in FMCG, proportia dintre produsele alimentare si cele ne-alimentare a fost aproximativ egala.

"Studiul GfK remarca, in special pentru produsele de ingrijirea personala, tendinta de a cumpara produse dintr-un segment de pret superior. Intre timp, acest fenomen s-a diminuat, banii revenind in cea mai mare parte catre bunurile alimentare", mai noteaza compania. Cota TVA la alimente a fost redusa, la 1 iunie, de la 24% la 9%.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri