Circa 33 de kilometri, intre A1 si DN5, din centura de sud a Bucurestiului ar trebui modernizati pana in 2018, dar restul portiunii, dintre Drumul National 5 (Jilava) si iesirea pe Autostrada Soarelui (Catelu), nu are inca un termen clar de finalizare, depinzand de o analiza multicriteriala realizata de catre o companie aleasa de Banca Europeana de Investitii (BEI), a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Buse, in cadrul unui interviu acordat News.ro.

Potrivit Master Planului General de Transport, statul urmeaza sa modernizeze pana in 2018 centura de sud a Capitalei, la nivel de drum expres, pana in 2018. Bucurestiul este una dintre putinele capitale europene care nu au o centura ocolitoare la nivel de autostrada sau de drum expres.

Centura Capitalei, una dintre soselele cu cel mai mare trafic din Romania, este un inel rutier in jurul Bucurestiului cu cate o banda pe sens si treceri la acelasi nivel, ceea ce creeaza mari blocaje ale traficului. Pana acum, doar o portiune de circa 20 de kilometri din partea de nord a centurii, intre Chitila si Voluntari, a fost largita la doua benzi pe sens, iar pe alte cateva portiuni, lucrarile au fost demarate, dar au intarzieri mari.

Cele mai mari probleme sunt la centura de sud, unde lucrarile treneaza de multi ani. Conform Master Planul General de Transport aprobat de Guvern in luna septembrie, centura de sud a Capitalei va fi modernizata la regim de drum expres, pe o lungime de aproape 35 de kilometri, pana in 2018, valoarea proiectului fiind estimata la 176 milioane euro.

Pentru a doua portiune din centura de sud, dintre iesirea pe Autostrada Bucuresti-Nadlac (A1) si Drumul National 5 (DN5), Bucuresti-Giurgiu, lunga de 22 de kilometri, lucrarile sunt estimate sa inceapa in aprilie 2017.

”Intre A1 si DN5, pe 22 kilometri, licitatia va fi lansata pana la finalul lunii noiembrie. Estimam ca lucrarile vor incepe in aprilie, iar acestea vor dura aproximativ 18 luni”, a afirmat Buse, in interviul acordat News.ro.

Ramane insa neclar cand va fi terminata portiunea cuprinsa intre DN5, in zona localitatii Jilava, si A2, in zona localitatii Catelu, lunga de 16,4 kilometri.

Pentru aceasta zona, ministerul are o colaborare cu BEI, in legatura cu realizarea unei analize multicriteriale pentru alegerea unui traseu optim din punct de vedere tehnico-economic. In prezent are loc un proces de contractare a unei firme care sa realizeze aceasta analiza pana la finalul acestui an, potrivit ministrului.

Insa si centura nord, modernizata partial si pe care se va circula, la inceputul anului viitor, pe doua benzi pe sens intre A1 si DN2, are un segment, cuprins intre DN2 si A2, pe care lucrarile sunt intarziate. Ministrul a precizat, insa, ca pana la finalul lunii noiembrie vor fi lansate licitatiile pentru doua portiuni din acest tronson, cuprins intre DN2 si A2, lung de 11 kilometri.

"Estimam ca vor incepe lucrarile in luna iunie a anului viitor, iar acestea vor dura 12 luni”, a precizat Buse. Pentru portiunea din centura nord dinspre A1, lucrarile sunt avansate si ar putea fi finalizate la finalul acestui an, chiar daca exista inca intarzieri.

In luna octombrie, directorul general al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, fosta CNADNR), Catalin Homor, s-a aratat nemultumit de ritmul lucrarilor pe centura Capitalei, pe tronsonul A1-Chitila, si i-a cerut constructorului grafice detaliate de executie, in conditiile in care traficul ar trebui sa fie deschis pe doua benzi pe sens pana la finalul acestui an.

Lucrarile pe portiunea dintre A1 si DN7, la pasajul Chitila, erau finalizate in proportie de 75% in august. Lucrarile au inceput in 2013 si au avut o serie de intarzieri cauzate in special de modul greoi in care au avut loc expropierile.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri