Nestle, unul dintre cei mai mari jucatori din industria bunurilor de larg consum din Romania, a incheiat anul trecut cu o cifra de afaceri de 764 mil. lei, in crestere cu 13%, si estimeaza ca ritmul se va mentine si in acest an, a declarat Herve de Froment, CEO-ul companiei.

Nestle a bifat anul trecut un plus de 100 milioane de lei la cifra de afaceri pe fondul unei evolutii pozitive in toate cele zece categorii in care compania activeaza.

“A fost cea mai mare crestere din regiunea Europei Centrale si de Est si cel mai mare avans din ultimii opt ani. Toate categoriile cresc, asta inseamna ca toate pietele in care activam cresc, este un climat foarte sanatos. Unele categorii cresc si mai repede. Spre exemplu, Purina, brandul nostru de mancare pentru animale, a avut anul trecut o crestere de 25% in 2016. Si business-ul Nespresso s-a dublat”, a explicat Herve de Froment.

In prezent, compania pe care o conduce are o cota de piata de 32% pe zona bauturilor (Nescafe Dolce Gusto, Nescafe 3in1, Nespresso, Nescafe Piccolino), 62% pe zona nutritiei pentru copii (NAN), 40% pe condiment (Maggi), cereale si batoane din cereale (48%), batoane de ciocolata (18%), mancare pentru animale (14%), inghetata (12%).

“Cafeaua este prioritatea numarul 1 pentru Nestle. Vanzarile Nescafe Dolce Gusto au inregistrat in ultimii trei ani cresteri anuale de 20-25%. A crescut atat consumul de cafea per capita, cat mai ales penetrarea acestor produse. De asemenea, consumatorii merg spre produse premium, de asta am lansat Nescafe Piccolino, pe care il producem la Timisoara. Am investit in noi linii de productie si o noua cladire”, crede CEO-ul Nestle Romania.

Si in primul trimestru al acestui an compania a raportat un avans de doua cifre a vanzarilor. Mai mult, compania a inceput sa exporte pe noi piete. Pe zona dulciurilor (confectionary) Nestle exporta 35% din productie, in timp ce in cazul bauturilor pe baza de cafea exporturile ajung la 15%.

Nestle are in Romania circa 900 de angajati, dintre care aproximativ 400 lucreaza in fabrica din Timisoara. Compania si-a inceput activitatea pe plan local in 1995 cu doar sase angajati. La nivel mondial, Nestle gestioneaza 2.000 de branduri pe care le vinde in 189 de tari, are aproximativ 335.000 de angajati, 436 de fabrici in 85 de tari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri