Gaming-ul castiga teren si, implicit, vanzarile de monitoare, in timp ce canalul online genereaza din ce in ce mai multe vanzari pentru LG Romania, unul dintre principalii jucatori pe piata de electroIT. “Generam circa 15% din vanzari prin canalele online ale partenerilor nostri”, spun oficialii companiei, pentru wall-street.ro.

Daca vanzarile de televizoare vor creste anul acesta cu circa 10%, in scadere fata de evolutia anului precedent, an care “a beneficiat” de Olimpiada, vanzarile de monitoare vor accelera fata de 2015, spune Emil Preda, sales manager pe segmentul de monitoare la LG Romania.

“Per total, business-ul LG Romania va creste cu circa 30% anul acesta. Noi nu putem creste decat cu doi digits!”, spune, zambind, Preda.

Gaming-ul castiga teren in zona de monitoare, focusul fiind de la 24 de inci in sus. “Monitorul, ca unealta de business, incepe sa scada. Anul trecut a fost primul an de mult timp incoace in care, la nivel global, vanzarile de monitoare au crescut”, puncteaza oficialul LG. “Puterea de cumparare creste, este adevarat, insa deja vorbim de monitoare bune care ajung sa coste cat un salariu mediu pe economie”. Cele mai mari cresteri ale vanzarilor vor avea loc pe segmentul 24’ si mai sus.

Piata monitoarelor din Romania se ridica la circa 365.000 de unitati anual, urmand ca in 2017 sa creasca cu circa 5%.

Cel mai vandut monitor de catre LG in ultimele luni a fost unul 21:9, de 25 de inci, la 999 de lei. “Este entry level, insa este cel mai vandut. Sunt insa si mult mai ieftine, de exemplu un 22 de inci poti sa il gasesti si la 499 lei”. Pe monitoare ultra wide LG detine o cota de piata autoritara, de circa 67%, fiind un segment care evolueaza, anual, de la o baza mica, adevarat, cu circa 30%.

LG vinde intre 20-25.000 de televizoare, lunar

Piata televizoarelor este una foarte dinamica, fiind influentata de multipli factori – competitii sportive de anvergura, noi tehnologii, perioada anului si asa mai departe. In cazul LG, compania vinde in Romania intre 20 si 25.000 de unitati, lunar, detinand circa 20% din piata.

“Daca as putea schimba ceva la piata…as schimba puterea de cumparare a clientilor”, spune, zambind, Emil Preda. Piata se duce catre produse mai scumpe, UltraHD, 4K si OLED.

4K-ul va acoperi anul acesta circa 25% din totalul pietei de TV-uri, mai ales pentru ca diferenta de pret intre UltraHD si 4K scade”, spune, la randul sau, Sorin Spinu, directorul diviziei de consumer din LG. De altfel, anul acesta LG se va axa pe promovarea puternica a tehnologiei OLED si a televizoarelor care o incorporeaza.

“Estimam pentru anul acesta vanzarea a circa 4.000 de televizoare OLED. Sunt televizoare exceptionale, insa si pretul este destul de mare – 1.700 de euro. Facem campanii de marketing pe National Geographic sau Discovery, canale mai nisate, pentru aceasta tehnologie”, spune oficialul companiei.

Netflix nu face inca diferenta pe piata locala cand vorbim de alegerea unui televizor

“In Romania, Netflix nu este, inca, unul dintre motivele principale pentru care sa iti iei sau sa iti schimbi un televizor, nefiind inca multi abonati. HBO Go sunt mai vizibili”, mai spune Sorin Spinu.

In continuare insa cele mai vandute televizoare sunt low end, cu preturi de 699 sau 799 lei. “Noi nu concuram si nici nu vrem sa o facem, pe aceasta piata low end. Cel mai vandut model al nostru in ultimele 2-3 luni este televizorul LG Smart de 43 de inci UltraHD 668 cu pretul de raft de 1.999 lei. Nu ai cum sa oferi si calitate, si brand si smart si specificatii la un pret foarte mic”.

Online-ul creste constant (si) pentru LG Romania, ducandu-se catre 15% din totalul vanzarilor companiei. “Se simte si din investitiile lor, dar si ale noastre. Aceasta este tendinta”.

Masinile de spalat si frigiderele, piete complet diferite

Daca pe zonele TV/monitoare LG se lupta pe primele locuri, lucrurile stau altfel cand vorbim de frigidere sau masini de spalat.

“Pe zonele acestea, clientii sunt polarizati pe branduri locale, cum ar fi Arctic, de exemplu. Noi avem, de exemplu, masini de spalat foarte performante, direct drive, optiuni moderne, la circa 1.500 de lei, insa romanii cumpara in general branduri locale care vin cu preturi de 7-800 de lei. LG are 7-8% din piata aceasta, “grosul” fiind insa al marcilor locale”.

Principalii concurenti ai companiei sunt, pe diferite game de activitate, Samsung, Sony, BenQ sau Arctic.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri