Modificarile care se vor face in infrastructura feroviara existenta vo fi aducerea acesteia la nivel european pentru a fi compatibila cu retelele transeuropene. Instalatiile feroviare vor fi modernizate astfel incat atingerea vitezei de 260-280 de kilometri sa se faca in conditii de siguranta.
Conform legislatiei europene in domeniu, toate sistemele si subsistemele din transportul feroviar trebuie sa fie prevazute cu STI (Standarde Tehnice de Interoperabilitate), elaborate la nivel comunitar. Trenurile trebuie echipate cu un dispozitiv de inregistrare, iar datele colectate de acest dispozitiv si procesarea informatiilor trebuie armonizate.
Hotararea aprobata miercuri mai stabileste si modul de actiune a Autoritatii de Siguranta Feroviara Romana (ASFR). Aceasta autorizeaza punerea in functiune a subsistemelor structurale care alcatuiesc sistemul feroviar transeuropean de mare viteza si sunt amplasate sau exploatate pe teritoriul Romaniei.
In acest scop, ASFR ia toate masurile adecvate pentru a se asigura ca aceste subsisteme pot fi date in folosinta numai daca sunt proiectate, construite si instalate astfel incat sa nu compromita respectarea cerintelor esentiale care le privesc atunci cand sunt integrate in sistemul feroviar transeuropean de mare viteza.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: