Calin Clej, PepsiCo: Mai mult de doua treimi din bauturile racoritoare din Romania sunt cu bule

Romania, din punct de vedere al bauturilor racoritoare, este o piata cvasi-carbonatata, factorul principal fiind lunga existenta si educatie a consumatorilor in privinta apelor minerale localizate aici, spune Calin Clej, director de marketing pe segmentul de bauturi la PepsiCo in regiunea Europa de Sud-Est.

“Aici consumul este in continuare aproape 50% ape minerale carbonatate. Mai mult doua treimi din bauturile racoritoare din Romania sunt cu bule. In Romania cred ca vom vedea inca un apetit crescut pentru bauturile carbonatate, cu sau fara zahar, cu mai multe sau mai putine calorii. In perioada de sezon apa imbuteliata minerala defineste performanta categoriei pe un an de zile”, crede Calin Clej.

Cu toate acestea, treptat, Romania se va alinia tendintelor din tarile vest europene, unde bauturile cu continut de zahar sunt privite ca o “problema foarte mare”, adauga directorul de marketing al PepsiCo.

Calin Clej puncteaza faptul ca reducerea TVA din iunie anul trecut a impulsionat consumul de bauturi racoritoare, perioada septembrie-decembrie aducand o crestere a consumului si pietei chiar si de patru ori decat media ultimilor doi ani.

“Piata a inceput sa dea semne de redresare de la finalul anului trecut. (…) Pentru noi au fost semne de intrebare la momentul respectiv referitor la cat de mult vom mai creste in acelasi ritm. Deocamdata nu vedem semne clare de domolire a cresterii. Pentru noi, reducerea TVA a reprezentat un factor dezinhibator al consumului, insa factorul psihologic – romanii intorcandu-se la cumparaturi si cheltuind si in baza impulsului – ne reamintesc de vremurile in care consumul domestic reprezenta principalul motor de crestere economica”, mai spune Calin Clej.

Redefinirea si reinventarea portofoliului de produse reprezinta cele mai mari provocari pe care toate companiile ar trebui sa le infrunte daca doresc sa isi mentina in viata brandurile in urmatorii 10-15 ani, a punctat Calin Clej.

Pe roman este greu sa-l pacalesti, trebuie sa il reasiguri ca avantajele oferite de brand raman aceleasi

“PepsiCo este o companie care isi redefineste modul in care construieste si activeaza brandurile in afara categoriilor din care acestea fac parte. Genul acesta de iesiri din zona de confort a brandurilor sunt marile provocari pe care toate companiile ar trebui sa le infrunte daca doresc sa isi mentina in viata brandurile in urmatorii 10-15 ani. Redefinirea si reinventarea portofoliului de produse este cea mai mare provocare a tuturor companiilor. Noi in Romania avem un mare avantaj – avem consumatori curajosi, rata de incercare pentru o inovatie este a treia din zona aceasta. Marea noastra problema – pe roman este greu sa-l pacalesti, trebuie sa il reasiguri ca avantajele oferite de brand raman aceleasi. In acelasi timp rata de loializare este foarte mica. Romanul incearca si se cam plictiseste, cu cat este mai tanar si cu cat categoria este mai de impuls”, considera Calin Clej.

Consumul de apa, mai mic decat cel de bere

Potrivit datelor Asociatiei Berarii Romaniei, consumul de apa a fost mai mic decat cel de bere, de 80 litri pe cap de locuitor in 2015. In 2014, europenii au preferat in proportie de 59% sa bea apa plata imbuteliata, iar 41% au optat pentru apa minerala imbuteliata.

Tarile cu cel mai mare consum de apa imbuteliata pe cap de locuitor in Uniunea Europeana au fost in 2014 Italia (176,5 litri/capita), Germania, Portugalia, Ungaria si Belgia. Cel mai mic consum a fost consemnat in Finlanda (18,1 litri/capita).

In Romania se afla peste o treime din apele minerale ale Europei, adica in jur de 2.500 de izvoare, aflate in majoritate sub controlul Societatii Nationale a Apelor Minerale (SNAM). SNAM a produs in 1014 peste 1 miliard de litri de apa minerala naturala. Mare parte dintre apele minerale naturale recunoscute in Romania sut concentrate in cateva judete, precum Suceava, Harghita, Covasna sau Mures.

Potrivit datelor SNAM, principalele firme de imbuteliere a apelor minerale naturale in Romania sunt Romaqua, Dorna Apemin, Perla Harghitei, European Drinks, Azuga Waters, Lipomin, Carpatina, Global Aqua Invest si Apemin Zizin.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri