Fuziunea dintre Patria Bank si Banca Comerciala Carpatica intra pe linie dreapta, cele doua banci urmand sa devina o singura entitate din ianuarie 2017. Ce strategie va avea Patria Bank dupa incheierea procedurilor de fuziune si ce linii de business sunt prioritare, potrivit lui Valentin Vancea, bancherul adus in pozitia de COO al Carpatica pentru gestionarea integrarii.

Intr-o emisiune Profesionistii in Banking (integral la final de articol), Valentin Vancea, COO al Carpatica, a precizat ca viitoarea banca va incerca sa capitalizeze avantajele fiecarei entitati, lichiditatea, personalul si reteaua de care se bucura Banca Comerciala Carpatica si baza de capital a Patria Bank.

Actionarii celor doua banci vor decide la inceput de octombrie asupra proiectului de fuziune si a studiul de fezabilitate din spate.

"In situatia in care cele doua AGA vor aproba documentatia de fuziune, va urma aprobarea documentatiei de catre BNR si ASF, pentru ca Banca Carpatica este listata la bursa, intentionand sa finalizam proiectul de integrare la sfarsitul anului, astfel incat din ianuarie, in contextul in care sunt indeplinite toate formalitatile legale si de reglementare, sa existe o singura banca, care va fi mai sustenabila din perspectiva bazei de capital, a lichiditatii, a retelei si nu in ultimul rand a proceselor si platformei informatice", a declarat Vancea.

Bancherul precizeaza ca noua banca nu va ataca zona de corporatii mari, ci se va concentra pe IMM-uri, acolo unde Patria Bank, dar si Carpatica, acopera foarte bine o plaja extinsa de afaceri, de la cele mici, targetate in special de Patria, pana la IMM-urile mai mari, gestionate pana acum de Carpatica. De asemenea, microfinantarea va ramane un focus pentru Patria Bank, avand in vedere ca a integrat anul trecut afacerile Patria Credit, IFN care furniza microfinantari preponderent in zona rurala.

"O sa mergem si in zona de retail, cu un focus mare pe zona de mass market si chiar low income customers. Cu platforma digitala consideram ca vom putea merge foarte aproape de clienti, in contextul in care forta noastra de vanzari, plus parteneriatele pe care le vom lansa in urmatoarea perioada, vor avea nu doar tableta cu acest Digital Office instalat, dar vor avea si m-POS-uri, astfel incat clientii nostri sa poata initia tranzactii chiar in prezenta fortei noastre de vanzari: plati, incasari, depuneri si retrageri", a explicat Valentin Vancea.

Banking-ul clasic, cu unitatile brick and mortar, nu a disparut, dar cu siguranta nu mai pot fi sustinute acele modele cu sute de sucursale, decat daca exista o masa critica de clienti cu active la un anumit nivel

Valentin Vancea

El remarca faptul ca si bancile mari au tendinta de a optimiza costurile si de a merge spre digitalizare, insa bancile mai mici, de nisa, vor fi mult mai agresive in zona digitala.

Patria Bank, de exemplu, a lansat recent aplicatia de tranzactionare Patria IBA (Internet Banking Asistat), prin care clientii vor putea la sucursalele bancii sa autorizeze diferite tipuri de tranzactii si operatiuni prin folosirea semnaturii biometrice pe un dispozitiv de tip tableta.

Potrivit bancherului, IBA a avut mai multe fatete si a vizat modul in care Patria Bank va fi perceputa de catre clienti, din perspectiva inovarii, pentru ca sunt clienti care prefera sa lucreze cu o banca ce are un "touch inovativ", dar si pentru faptul ca aceasta le permite sa lucreze 99% de acasa sau de la birou. In acelasi timp, Vancea atrage atentia ca orice proiect de digitalizare trebuie sa dovedeasca ca este viabil din punct de vedere al business case-ului, iar in cazul Patria Bank planurile sunt de a merge full paperless.

"Costurile de arhivare sunt in prezent foarte mai, ca sa nu mai vorbim de riscurile operationale inerente de pierdere a unor originale. Practic, acum, evaluam tot ceea ce inseamna sa mergem full parperless, eliminarea hartiei si tot ceea ce inseamna costuri. La prima evaluare facuta, nu doar ca ne atingem acele elemente de a fi perceputi ca o banca cu un touch de inovare si de a usura foarte mult interactiunea cu clientul, dar pe de alta parte reusim sa facem si un business case pozitiv, cu diminuarea riscurilor operationale mentionate", concluzioneaza Vancea.

Patria Bank se bazeaza pe mai multe canale de distributie a serviciilor financiare: sucursalele, o forta mobila de vanzari si parteneri, inclusiv proiectul cu Posta Romana care este un proiect public, dar care inca nu a intrat inca in vigoare. Postasii se vor folosi de aceeasi tehnologie ca forta mobila de vanzari pentru a vinde serviciile financiare ale Patria Bank, platforma informatica gandita de banca fiind modulara.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri