Daca la nivelul anilor 2010-2011 Romania “se lauda” cu doua proiecte in zona berilor artizanale – una apartinea producatorului Ursus Breweries si se afla in Cluj-Napoca, iar cea ce-a doua era din Timisoara si reprezenta o investitie a companiei Berarium – valoarea totala a investitiilor nedepasind suma de doua milioane de euro, in prezent numarul acestor afaceri creste constant de la an la an. Astfel, cateva nume importante din domeniu sunt Zaganu, Hophead Brewery, Ground Zero, Nemteana sau Sikaru.

Investitia intr-o astfel de afacere poate pleca de la 50.000 de euro si poate depasi in unele cazuri 250.000 de euro. O piatra de incercare in aceasta afacere o poate constitui obtinerea autorizatiilor, proces care poate dura chiar si opt luni. Un alt aspect care trebuie luat in considerare este si “competitia” din partea multinationalelor si implicit distributia produselor. Foarte putini retaileri si proprietari de baruri si restaurante sunt deschisi catre o listare a acestui tip de bere, desi, in alte tari europene berea artizanala reprezinta principalul “carlig” de atragere a turistilor. Sa luam exemplul Cehiei, unde, daca la inceputul anilor ’90 exista o singura microberarie, datand din anul 1449, acum sunt peste 140 de astfel de proiecte. Numarul berariilor urmeaza o tendinta crescatoare si in Polonia. Astfel, la inceputul anilor ’90 existau doar doua microberarii, in 2011 numarul lor atingea 27, iar alte 25 de proiecte erau in executie.

Vrei sa citesti articolul complet?

Aboneaza-te la Wall-Street!

Prin abonamentul Wall-Street devii parte a comunitatii de afaceri de top din Romania. Toate informatiile noastre sunt create pentru a te ajuta sa fii mai bun in activitatea ta zilnica.

Aboneaza-te! Am deja cont