Prezenti in aproape toate colturile Capitalei si cu o acoperire in aproape toate orasele tarii, dar fara sa testeze si zona de Nord a Bucurestiului, Dedeman pune la bataie zeci de milioane de euro pe un pariu pe unul dintre cele mai ravnite terenuri de catre marii investitori, chiar in coasta IKEA, un plan care va necesita un efort investitional ce va depasi 35 de milioane de euro.

Dedeman este in momentul de fata cel mai mare retailer specializat in materiale de constructii si solutii pentru casa si gradina, cu 44 de magazine la nivel local si cu afaceri care anul trecut s-au apropiat de pragul de 1 miliard de euro.

Planurile unui magazin langa IKEA sunt pe lista fratilor Dragos si Adrian Paval de mai multi ani, insa abia la inceputul lunii iunie a acestui an au demarat efectiv lucrarile, dupa ce mai multe luni de intarzieri legate de obtinerea avizului de constructie.

Dedeman a achizitionat un teren de 50.000 mp in toamna anului 2014, iar mai mult de un an si jumatate a durat obtinerea tuturor avizelor si aprobarilor pentru demararea lucrarilor, proiectul Dedeman din Baneasa urmand sa fie deschis in prima parte a anului viitor.

“Lucrarile sunt in grafic, dar magazinul va fi un proiect de anvergura, ceva diferit fata de ce am avut pana acum pe piata si astfel va necesita o perioada ceva mai lunga de dezvoltare. (…) Magazinul Dedeman din Baneasa se va intinde pe o suprafata de circa 30.000 mp, ce va cuprinde atat zona de parcare, cat si zonele de depozitare, iar investitia necesara va depasi 35 de milioane de euro. Suprafata efectiva de vanzare va fi de circa 15.000 mp”, a declarat Dragos Paval (foto stanga), intr-un interviu acordat Wall-Street PRO.

Magazinul Dedeman din Baneasa ar urma sa isi deschida portile in prima parte a anului viitor, urmand sa dea piept unor retaileri precum IKEA sau Brico Depot (Kingfisher) si sa se alature unor nume importante din zona, asa cum este cazul Mega Image, Decathlon, Carrefour Baneasa, dar si a proiectului Baneasa Shopping City, dezvoltat de catre Baneasa Developments.

Unde va fi situat magazinul Dedeman din Baneasa

Dedeman a cumparat terenul de 50.000 mp de la Aviatia Utilitara, spatiu pentru care ar fi platit nu mai putin de 16 milioane de euro in cursul anului 2014. Magazinul Dedeman din Baneasa va fi situat in imediata vecinatate a magazinului IKEA si in apropiere de Aeroportul Baneasa.

Dedeman vrea sa ajunga la 55 de magazine in Romania. Urmeaza pietele externe

Dedeman vrea sa isi depaseasca planurile initiale de a construi 50 de magazine la nivel local, iar noua tinta a retailerului bacauan specializat in solutii de bricolaj este de a ajunge la 55 de magazine la nivelul tarii.

"Avem in plan sa inauguram magazine de o dimensiune adaptata oraselor mai mici, iar printre acestea sunt locatii precum Turda, Lugoj, Medias, Sf. Gheorghe si altele. Avem deja doua magazine la Constanta, Timisoara si Iasi , iar in Bacau avem in constructie al doilea magazin. In Brasov, am reusit sa achizitionam terenul necesar si cautam solutii sa amplasam al doilea magazin la Cluj si in Craiova", a declarat Dragos Paval pentru Wall-Street PRO.

Seful Dedeman a precizat ca se asteapta ca cele 11 viitoare spatii comerciale din Romania sa fie deschise pe parcursul urmatorilor 2-3 ani.

Fratii Paval se pregatesc sa ia cu asalt pietele europene

Dupa finalizarea procesului de expansiune la nivel local, Dragos Paval sustine ca isi doreste sa acceseze si pietele externe, retailerul deservind si in prezent tari situate in vecinatatea Romaniei, asa cum este cazul Bulgariei, Serbiei, Republicii Moldova sau Ungariei.

“Avem nenumarati clienti din tari precum Bulgaria, Serbia, Ungaria, Republica Moldova care cumpara din magazinele Dedeman situate in proximitatea frontierelor”, a declarat Paval.

La inceputul lunii septembrie, Dedeman a inaugurat cea de-a 44-a locatie a sa din Romania, in Oradea, fiind cu un pas mai aproape de planurile de a testa si pietele internationale. “Oradea este un oras situat la o distanta egala fata de Viena, Praga si Bucuresti, intr-un nod strategic pentru rutele comerciale care asigura schimburile economice dintre vestul si estul continentului european. Odata cu deschiderea acestui magazin, vom fi prezenti in fiecare oras reprezentativ situat in apropierea frontierei de vest a tarii noastre. Cu ajutorul noii tehnologii, sunt premise bune sa ne crestem vanzarile si catre clientii din tarile vecine”, a declarat , Dragos Paval, presedinte al Dedeman.

Dedeman urmareste expansiunea la “360 de grade”

Dragos Paval a vorbit intr-un interviu wall-street.ro despre planul sau si strategia lantului de magazine Dedeman prin care deja incepuse sa analizeze oportunitatile de dezvoltare din afara tarii, iar primul pas in aceasta directie a fost marcat de extinderea in Republica Moldova.

"Analizam cu atentie si alte tari din regiune, dar inca nu am luat o decizie. Vom alege o strategie de dezvoltare regionala, dar momentan urmarim totul la 360 de grade, , iar acest lucru il vom demara abia in momentul in care vom finaliza procesul de dezvoltare la nivel local. Cel mai important pentru noi in momentul de fata este ne consolidam afacerea din Romania si sa finalizam investitiile din Republica Moldova. Este un proces de mai lunga durata”, a declarat Dragos Paval pentru wall-street.ro.

In topul celor mai mari retaileri din Europa Centrala si de Est

PMR, companie de consultanta si cercetare, specializata pe sectorul de retail si retail de bricolaj, a plasat la finele anului trecut compania Dedeman pe locul 4 in topul celor mai mari jucatori din regiune, acolo unde se lupta cu nume mari, asa cum este cazul Leroy Merlin, Kingfisher (cu brandurile Castorama si Brico Depot) sau OBI (retailer care a parasit piata din Romania in anul 2014 – n.red.).

Dedeman este cel mai mare retailer specializat in solutii pentru casa si gradina, pe o piata pe care concureaza atat cu jucatori locali (Arabesque, Ambient – in insolventa), cat si cu nume internationale, asa cum este cazul Leroy Merlin, Kingfisher (Brico Depot), Hornbach sau Praktiker.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri