Salariul ramane cel mai important element si pentru noua generatie de angajati la locul de munca, generatie care analizeaza cu atentie inca dinainte de angajare oportunitatile financiare pe care le vor avea intr-o companie. De asemenea, marirea salariului reprezinta principalul mijloc care ii face pe angajatii tineri sa se simta apreciati la job.

Astfel, majoritatea tinerilor care sunt in cautarea unui loc de munca se intereseaza in primul rand de valoarea salariului pe care ar urma sa il obtina (76%), precum si despre tipul de contract (75%) pe care vor lucra, se arata in datele furnizate de wall-street.ro dintr-un studiu realizat de compania iSense Solutions pentru grupul Lowe, in cadrul platformei Bold by Lowe Group.

Cercetarea a fost realizata pe baza raspunsurilor a 770 de respondenti, dintre care 70 cu varsta intre 18-25 ani si 179 cu varsta intre 26-34 ani.

De asemenea, importante pentru viitorii angajati sunt posibilitatile de promovare pe care le vor avea in interiorul companiei, dar si amplasarea sediului, care trebuie sa aiba acces la mijloace de transport.

Cand aleg un angajator, tinerii se uita si la trainingurile care le vor fi puse la dispozitie, la brandul de angajator si sunt atenti, inainte de a alege, la recomandarile pe care le primesc din partea celorlalti.

"Beneficiile financiare difera de la o industrie la alta, si este firesc sa fie asa. Horeca nu poate concura niciodata cu IT&C din punctul de vedere al nivelului salarial. Totusi, companiile trebuie sa stie ca au si alte arme cu care ii pot atrage pe millennials in echipa lor. Investitia in employer branding este absolut necesara pentru orice business, indiferent de industrie. Pentru un millennial, mai mult decat pentru orice alta generatie, este foarte importanta imaginea pe care o are compania care il cheama la interviu: isi doreste sa lucreze pentru un angajator cool, responsabil, preocupat de lumea in care traim si nu doar de interesul propriu, care stie sa ii vorbeasca pe limba lui si sa il caute acolo unde este el prezent. Ca atare, prezenta activa si inteligenta in social media a devenit esentiala pentru brandul de angajator. Sa nu uitam ca generatia Millennials inseamna un public foarte smart, brutal de onest, foarte orientat spre rezultate, care respinge instant mesajele agresive in zona de sales, tonul protocolar sau limbajul de lemn", a aratat Hortensia Nastase, vicepresedinte creative services in cadrul Lowe Group.

Principalele surse de informare ale tinerilor in ceea ce ii priveste pe posibilii angajatori sunt oamenii apropiati, intre care se numara familia, prietenii si alte cunostinte (51%) si site-urile de recrurtare (25%), insa sunt si persoane care aleg sa caute detaliile care ii intereseaz direct la sediile companiilor angajatoare. La polul opus, foarte putini (2%) sunt cei care cauta sa afle informatii despre organizatii cu ajutorul datelor pe care le pune la dispozitie Ministerul de Finante prin website-ul propriu.

Ce ii face pe tineri sa se simta apreciati la locul de munca

Si dupa angajare, salariul, sau, mai bine zis, evolutia acestuia, este importanta pentru tineri, astfel ca elementul principal care ii face pe angajati sa se simta apreciati este sansa de a obtine majorari salariale.

Tododata, angajatii tineri isi doresc o plata corespunzatoare la locul de munca, vor sa primeasca bonusuri si sa aiba sansa sa promoveze. Surprinzator, mai putini pun pret pe respectarea programului de munca, zilele libere sau sansa de a urma un training.

"Studiul nostru confirma ca salariul ramane in continuare unul dintre principalele puncte de atractie pentru tinerii in cautarea unui loc de munca, acesta fiind primul lucru despre care se informeaza inainte de a merge la interviu. Mai mult decat atat, oferta salariala isi mentine importanta si dupa angajare, devenind o prioritate pe masura ce angajatii dobandesc mai multa experienta profesionala. Totusi, putem observa o diferenta intre cele doua categorii de varsta din generatia millennials analizate in studiu. Tinerii de 18-25 de ani aflati in cautarea unui loc de munca sunt mai interesati de posibilitatile de promovare decat de salariu, deoarece pornesc de pe o pozitie de junior, in timp ce pentru cei cu varsta cuprinsa intre 26 si 34 de ani salariul ocupa primul loc, fiind un mijloc de valorificare a cunostintele academice si a know-how-ului acumulat pana in acest moment", a explicat Traian Nastase, managing partner in cadrul iSense Solutions.

Studiul mai arata ca atunci cand vine vorba despre sansa de a transforma jobul in cariera, unul din doi tineri se gandeste la aceasta oportunitate, motivat, in mare parte, de faptul ca vede pozitia pe care o ocupa drept interesanta, este in domeniul pentru care s-a pregatit, se simte respectat si ii sunt respectate nevoile in cadrul companiei.

Generatia Millenials, mai bine de jumatate din reprezentantii acesteia, nascuti in 1980 -2000, sustin ca sunt multumiti cu locul lor de munca, potrivit cercetarii, insa doar 20% l-ar recomanda altor persoane.

De asemenea, conform studiului, fidelitatea tinerilor fata de locul de munca este mai mica, acestia aflandu-se deja la al doilea (18-25 ani) sau la al treilea job (26-34 ani). Mai mult, doar 40% (18-25 ani), respectiv 49% (26-34 ani) lucreaza in domeniul in care s-au pregatit.

Millennials de 18-25 de ani lucreaza, in medie, 8,3 ore pe zi si castiga un salariu lunar mediu de 1.388 de lei, insa isi doresc sa castige cu aproximativ 1.408 lei mai mult, in timp ce tinerii din categoria 26-34 de ani lucreaza, in medie 8,7 ore pe zi, castiga aproximativ 1.974 lei pe luna si isi doresc cu 1.342 lei mai mult.

In schimb, doar 18% dintre cei de 26-34 de ani, respectiv 34% dintre cei de 18-25 de ani sunt multumiti de cresterile salariale din ultimele 12 luni. In ceea ce priveste beneficiile cautate, Millennials nu se deosebesc de celelalte generatii, primele de sarbatori, de vacanta si al 13-lea salariu fiind in topul preferintelor.

De asemenea, tinerii evita companiile de stat (pana in 20% lucreaza in companii de stat vs. 37% total angajati). Cei de 18-25 de ani prefera multinationalele (41%), in timp ce Millennials de 26-34 de ani au lucrat deja in multinationale si acum vor business-uri locale (50%).

Foto: Rawpixel.com, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri