Mercedes-Benz a lansat anul acesta noua Clasa E, model cu tehnologie care face condusul mai usor si mai sigur, iar urmatorul pas este ca masina sa fie complet autonoma pentru ca oamenii sa faca altceva, spune Kobetz Christian (42), seful departamentului de camere video si sisteme de parcare (development driver assistance systems), unul dintre inginerii cheie in dezvoltarea sistemului de condus semi-autonom.

In urma cu 5 ani nu mi-as fi imaginat ca tehnologia va avansa asa de mult, nu imi imaginam tehnologia pe care o prezentam acum pe Clasa E. Cred ca peste inca 5 ani vom fi uimiti de sistemele care vor echipa masinile. Urmatorul pas este ca masina sa fie complet autonoma, pentru ca oamenii sa faca altceva.

Kobetz Christian

Pentru sistemul de condus semi-autonom, Mercedes-Benz are mai multe departamente care au fiecare cate 100 de angajati. Exista un departament radar, unul pentru camere video si sistemul de parcare si altul pentru a face ca toate acestea sa functioneze impreuna.

“Daca este un blocaj in trafic masina va pleca si se va opri si o va face foarte bine, daca va trebui sa faca asta intr-un oras cu oameni si bicilete va dura mai mult pana sistemul va fi perfect. Daca vrei sa folosesti condusul autonom pe timp de furtuna va fi mai greu decat intr-o zi cu soare. Totul va fi pas cu pas. Trebuie sa le dam oamenilor sisteme in care sa aiba incredere. In prezent, sistemele au niste limite, dar functioneaza foarte bine”, mai spune inginerul Mercedes-Benz.

Sistemul de parcare Mercedes-Benz este acum complet autonom

“In trecut aveati sistemul de parcare semi-autonom, trebuia sa schimbati directia de mers, acum sistemul este complet autonom. Din generatie in generatie va fi imbunatatit. Asta incercam sa facem cu noua Clasa E sa oferim noi functii. In urma cu cativa ani nu imi imaginam ca va fi posibil sa va prezentam aceste sisteme pe noua Clasa E. Sisteme noi vor fi dezvoltate mai rapid decat ne imaginam”, a adaugat Kobetz Christian.

Inginerul Mercedes-Benz spune ca oamenii decid cat de repede va avansa tehnologia, iar masinile vor deveni complet autonome.

“Daca toata lumea ar cumpara noile sisteme, ar fi o dezvoltare rapida, daca nimeni nu le va cumpara va fi un pas incet”, considera Kobetz Christian.

Inginerul german, care este de trei ani seful departamentului care dezvolta sisteme pentru a face condusul mai sigur, adora riscul, este pasionat de sporturi extreme, face alpinism fara franghii.

In aprilie, Mercedes-Benz a lansat cea de-a zecea generatie a limuzinei Clasa E in Lisabona, Potugalia, unde am putut testa conducerea semi-autonoma si primul diesel de 2 litri al germanilor, care inlocuieste motorul de 2,2 litri.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri