Pandora Prod, unul dintre cei mari producatori de textile din Romania, cu afaceri de 44 milioane euro si care de peste doua decenii exporta articole vestimentare in mai multe tari din Europa, vrea sa se lanseze pe piata interna cu un brand propriu. Proiectul este inca in discutii in cadrul companiei, dar Dorel Simiz a declarat ca este o directie de dezvoltare pe care managementul si-a asumat-o pentru urmatorii 15 ani si ca brandul va intra pe piata romaneasca cel mai probabil in 2018.

Am un proiect in acest sens, in 2017 vreau sa il initiez, iar anul urmator sper sa iesim pe piata romaneasca. Este vorba de un brand al companiei care aduce in prim plan ideea de “made in Romania”, a declarat Dorel Simiz, proprietarul Pandora Prod.

Desi in momentul actual managementul Pandora Prod. nu a hotarat exact particularitatile brandului si asteapta definitivarea unor studii de piata si identificarea nisei pe care se vor axa, Dorel Simiz declara ca brandul se va adresa atat segmentului feminin, cat si cel masculin si va fi pozitionat ca un brand premium, cu articole vestimentare casual. De asemenea, antreprenorul roman se uita cu interes la zona de e-commerce si tinteste atat retailul traditional, cat si cel online.

O alta varianta ar fi sa ne asociem un alt brand romanesc, existent in piata si care are nevoie de suport, dar inca ne gandim”, a mai declarat Simiz. Articolele realizate in cele doua fabrici ale companiei, din Focsani si Tecuci, merg in procent de 100% catre export, in tari precum Marea Britanie, Franta, Italia, Spania sau Germania. Decizia de a intra pe piata locala cu un brand propriu are loc la mai bine de douazeci de ani de existenta, dintre care paisprezece in sistem lohn si opt oferind servicii si produse integrate.

Nu stiu daca industria textila valorizeaza fenomenul de “made in Romania”, insa avem domenii unde suntem profesionisti si nu stim sa valorizam acest lucru, poate ca ar trebui sa constientizam ca avem produse si servicii de care beneficiaza strainii si care sunt fabricate cu forta noastra de munca, cu resursele si investitiile noastre. Sunt domenii cu care ar trebui sa ne mandrim, poate e mult spus, dar macar sa constientizam ca produsele realizate in tara sunt exceptionale.

Dorel Simiz

Business-ul cu textile al familiei Simiz, condus in prezent de Dorel Simiz, a inregistrat o crestere semnificativa a cifrei de afaceri in ultimii ani, incepand cu 2008, cand antreprenorii romani au renuntat la lohn. De opt ani, Pandora Prod. realizeaza produse outwear, care pot fi purtate in exterior, precum jachete, paltoane, impermeabile, pardesie si sacouri pentru 16 branduri internationale, din categoria high-premium, precum Massimo Dutti, Hugo Boss, Cos, Ted Baker, Moschino sau Victoria Beckam.

Producatorul roman realizeaza articole vestimentare sub marca clientilor internationali, sub forma unor parteneriate. Astfel, acesta isi achizioneaza singur tesaturile, accesoriile, dezvolta si realizeaza produsele pornind de la schita oferita de clienti. De multe ori, acesta intervine chiar si in design-ul pieselor: Parteneriatul presupune un punct de vedere de-al lor si unul de-al nostru. De exemplu, daca ei aleg un design si noi avem o alta pozitie in exprimarea tehnologica a produsului, ne confruntam cu situatii cand designerul modifica aspectele tehnice ale produsului. De fapt asta astepta ei, sa vii in sprijinul lor cu propriile pozitii tehnologice”, explica Simiz.

In prezent, Pandora Prod are 1.000 de muncitori, doua fabrici de productie, in Focsani si Tecuci, o capacitate de productie de 700.000 de articole pe an si afaceri in crestere, numai anul trecut aceasta marindu-se cu 20% fata de 2014, la 44 milioane euro.

Sursa foto: Kzenon/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri