Varsta managerilor din companii este in continua scadere, mai ales in industriile care se dezvolta rapid. In general, companiile aleg sa promoveze pe functii de conducere angajatii cu rezultate foarte bune, ceea ce nu inseamna ca acestia vor reusi sa faca fata cu usurinta noilor responsabilitati. Adrian Paraschiv, senior partner al companiei de training Stand for Development, arata cum trebuie sa isi aduca companiile aportul in "construirea" noii generatii de manageri.

Una dintre cele mai mari provocari ale companiilor este, in prezent, adaptarea angajatilor tineri, de 27-28 de ani, la functii de conducere, care implica, in primul rand, lucrul cu oamenii, adesea, din generatii diferite.

"De cele mai multe ori, tinerii sunt promovati pentru ca sunt foarte buni pe zona tehnica, insa au nevoie sa se dezvolte pe zona de lucru cu oamenii. Iar atunci cand sunt promovati, in echipele din care fac parte apar niste situatii de preluare de rol, iar tinerii manageri au nevoie sa isi inteleaga rolul nou, sa descopere ce asteapta compania de la ei, precum si ce asteapta colegii. Ei nu pot ramane in continuare doar experti in ceea ce fac, ci sa invete sa ghideze oamenii din subordine, sa transfere cunostinte, sa-si insuseasca abilitati de mentoring", a explicat Adrian Paraschiv.

Acesta categorie de angajati este cea care are nevoie de programe de dezvoltare, care sa ii ajute in preluarea noilor sarcini.

"Tinerii recent promovati au dificultati in a intelege ca nu este suficient sa fie foarte buni pe zona tehnica. La inceput, imediat dupa promovare, ei fac in continuare doar continut, nu isi intra in rolul de conducere", a precizat reprezentantul Stand for Development.

De asemenea, exista situatii in care companiile aleg sa promoveze un om pe o functie de conducere doar pentru a-l impiedica sa plece din companie, ceea ce va face din acesta un manager nepregatit pentru noile atributii.

"Sunt situatii in care companiile, din dorinta de a pastra omul, ajung sa il promoveze intr-o functie de management, care ii aduce si un salariu mai bun. Insa aceasta promovare nu este intotdeauna corelata cu dorinta sa de a coordona oameni, de exemplu. Poate el isi doreste un salariu mai mare, dar isi doreste si sa ramana doar expert, nu se coordoneze echipe", a mai exemplificat Adrian Paraschiv.

Un nou stil de management

Potrivit acestuia, una dintre cele mai solicitate traininguri, in ultima perioada, sunt cele care promoveaza un stil nou de management, adresat tinerelor generatii.

"Prin training, managerii tineri, care ajung chiar la 27-28 de ani sa conduca echipe in domenii precum IT si BPO, invata cateva lucruri importante care ii vor ajuta in management. In primul rand, ei invata ce se asteapta de la ei in noua pozitie pe care o ocupa, invata cum sa transfere abilitatile tehnice pe care le au oamenilor din echipa si cum sa relationeze cu fiecare tip de personalitate pe care o au oamenii din subordine", a explicat Paraschiv.

Totodata, tinerii manageri au nevoie sa deprinda abilitati de comunicare care sa ii ajute in relatiile cu generatiile diferite de oameni pe care ii au in subordine.

"Programele traditionale de management spuneau ca managerul vine si acorda feedback, traseaza o anumita sarcina si pe baza rezultatului ofera feedback. Acum, oamenii din subordine sunt cei care cer feedback. Mai mult, oamenii au nevoie de feedback de progres, sa li se recunosca buna intentie, chiar daca nu au ajuns la un rezultat inca. Vechile generatii apreciau rezultatele, noile generatii vor sa li se aprecieze efortul catre rezultat, iar rezultatele vin", a detaliat Adrian Paraschiv.

Cat costa trainingurile

Un curs pus la dispozitie de Stand for Development costa in general intre 1.350 de euro si 1.500 de euro pe zi si pot participa grupuri de 10-12 persoane.

Stand for Development activeaza pe piata de training de opt ani, iar in 2015 a avut o cifra de afaceri de 870.000 de euro si profit de 337.000 de euro, potrivit datelor disponibile pe site-ul Ministerului de Finante. Compania are o echipa formata din 14 traineri.

Sursa foto principala: Pixabay

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri