Viorel Stoiean este omul care a condus operatiunile Starbucks din Romania in perioada de inceput a companiei, pana in 2010. Pasiunea lui pentru tot ce inseamna cafea l-a facut, insa, sa deschida un nou business, de data aceasta dedicat in special zonelor de retail – Brewtiful. Ce se ascunde in spatele afacerii, ce tendinte exista in piata cafelei si cum poti deschide si tu o franciza Brewtiful, citeste in interviul exclusiv wall-street.ro.

Brandul Brewtiful este sustinut financiar de compania din spatele baimarenilor de la Quickmobile, acestia investind pana in prezent circa 350.000 de euro in business. Cele mai costisitoare sectoare sunt espressoarele, fiecare costand peste 10.000 de euro, dar si contractele pentru cafea si training-ul barista.

“Avem exclusiv espressoare LaMarzocco – Ferrari-ul espressoarelor, cele mai bune, dar si cele mai scumpe”, spune, zambind si mangaind, efectiv, espressorul, Viorel Stoiean. “De asemenea, pentru fiecare angajat investim 1.500 de euro. Trebuie trainuiti – un barista nu doar te serveste cu cafea, ci ti-o personalizeaza, se consulta cu tine, stie ce si cum doresti sa servesti cafeaua”, continua el.

In prezent, Brewtiful este prezenta in 7 locatii, doua in Bucuresti si cinci in provincie, si activeaza in sistem de franciza. Investitia intr-o locatie, cu tot cu taxa de franciza, se ridica la 40.000 de euro si poate fi personalizat in functie de locatie.

“De exemplu, avem o locatie in centrul vechi, in pub-ul District 42, si acolo am integrat Brewtiful printr-un look steam punk”.

Modelul de business

Brewtiful se va extinde in hipermarket-uri, magazine, restaurante sau chiar in banci si magazine fizice ale operatorilor telecom, oferind acestora sanse in plus sa atraga clienti si sa ii fidelizeze.

Offline-ul a inceput sa duca lipsa de clienti, oamenii ducandu-se online, facand operatiuni pe Internet. Scopul nostru este sa mergem in locatii premium si am testat acest lucru in cazul magazinelor fizice ale Quickmobile. Traficul a crescut, interactiunea cu clientii a devenit mai personalizata”, spune, la randul sau, Tiberiu Tiboc, CEO si cofondator Quickmobile, investitor in business.

Cea mai ieftina cafea costa 6 lei si, in prezent, sunt 7 tipuri de cafele servite.

“Fiecare tip de cafea vine in pahare colorate diferit, pentru a fi usor de identificat de clienti, sa nu trebuiasca sa retina vreun nume complicat”. Paharele, de asemenea, vin din Marea Britanie, sunt personalizate si, spune Tiberiu, si-a dat seama de calitatea lor dupa ce a lasat unul in masina timp de o saptamana si fundul lui nu s-a “scorojit sau rupt”.

Asemanari si deosebiri cu Starbucks

Viorel are “scoala Starbucks” in sange si nu ezita sa recunoasca faptul ca se foloseste in noul business si de ce a invatat de la gigantul american. “Sistemul de training este bun, marketing-ul si comunicarea cu clientii, la fel. Prin ce ne diferentiem este calitatea cafelei – in 3-4 zile cafeaua proaspat culeasa ajunge din America de Sud sau alte state, de exemplu din Africa, in Marea Britanie si intr-o saptamana este la noi. De aici, o mai tinem maxim 4 saptamani si, daca nu s-a vandut, o donam. Cafeaua nu mai este de calitate dupa o luna si cateva zile”, subliniaza Viorel Stoiean.

Recuperea investitiei se va realiza in circa 2 ani de zile, brandul urmand sa se extinda in urmatorii ani si in Europa, spune Viorel Stoiean.

“Marjele de profit in industria cafelei sunt frumusele. Cafeaua in sine este ieftina si avantajul este ca se plateste rapid, cash, deci ai cashflow constant”.

Milenarii fac legea pe piata cafelei

Generatia milenarilor influenteaza foarte puternic piata cafelei si tendintele pe acest segment, subliniaza Viorel.

“Acum, o patrime din cafele sunt consumate afara, outdoor, fata de o septime in trecut, generatia anterioara. Tinerii de acum pun mult mai mult accent pe calitate, mai putin pe cantitate. Tot noua generatie se considera experta – in mancare, dar si in cafele. Sunt gurmanzi si vor, alaturi, inainte sau dupa mancare, si o cafea de calitate. Acum ai acces mult mai usor la informatie, la televizor, reviste, online”.

Chiar si asa, “cafeaua de duzina”, de la dozatoare stradale, nu va disparea. “Sunt o necesitate pentru alt segment de piata. Lumea are nevoie si de acele dozatoare, plasate de obicei in mici magazine, gari, si asa mai departe”.

Pe langa extinderea la nivel European, antreprenorul priveste si catre China, stat care inca este bautor de ceai. “O crestere a pietei cafelei cu 1% in China ar debalansa complet intreaga piata a cafelei!”, spune Viorel Stoiean. Si, considera el, este doar o chestiune de timp pana cand cafeaua va incepe sa fie apreciata si acolo si, atunci, este bine ca brandul Brewtiful sa fie deja prezent in statul asiatic.

Pe anul acesta, antreprenorul urmareste sa mai deschida inca cel putin trei noi francize. “Suntem insa in discutii cu un potential partener major, din zona de sport, acest lucru insemnand deschiderea a 15 francize, dintr-un foc”, spune, zambind, Viorel.

Cum ti se pare business-ul de cafea/cafenele? Consideri ca mai este loc pe aceasta piata, in Romania? Te invitam sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri