QuickMobile.ro, unul dintre cele mai mari magazine online de tehnologie din tara, schimba strategia “din mers” – nu mai pune atat de mult accent pe operatiunile internationale, costurile de promovare fiind mari, ci se integreaza in schimb cu marketplace-uri. Totodata, schimba identitatea brand-ului si incearca sa intre intr-o categorie de Tech Retail.

“Practic, nu vindem doar telefoane, cum considera unii, ci tehnologie exclusiv plug and play. Nu o sa vindem decat daca soft-ul este deja preinstalat si in cateva minute vei putea trimite, de exemplu, un mail”, spune Tudor Tiboc, cofondator al QuickMobile. “Vrem sa mergem si catre hipermarket-uri si operatori telecom care, de voie de nevoie, o sa trebuiasca sa intre si pe segmentul de tehnologie, mai puternic”.

Da, operatorii telecom au o gama variata de telefoane mobile, insa nici pe departe completa, cu atat mai putin la nivel de accesorii. “Cand vor dori sa isi dezvolte si produsele adiacente, vom participa la licitatii, noi fiind si distribuitori. Si am primit semne concrete ca vor sa intre pe din ce in ce mai multe produse tech”, sustine Tudor Tiboc. “Si operatorii telecom vor dori sa faca vanzari la 360 de grade, si pentru asta vor trebui sa poata oferi, pe langa terminale mobile si abonamente, si huse diferite, chargere, ceasuri inteligente si alte gadget-uri, intr-o gama cat mai variata”.

Daca pe de o parte compania tinteste noi parteneriate majore pe piata locala, extinderea internationala continua, insa fara atat de mult focus pe QuickMobileShop.com. “Costurile de promovare sunt mari, nu iti garanteaza nimeni rezultatele. Am inceput integrarea cu marketplace-uri europene, insa. 70% din veniturile QuickMobile vin din tara, 30% din afara, ponderea ramanand constanta”.

Piata online, valoare de 2 miliarde de euro

In ceea ce priveste valoarea pietei de eCommerce din Romania, desi nu are date exacte, Tudor Tiboc spune ca va atinge anul acesta cel putin 2 miliarde de euro – “si inca este foarte putin, comparat cu majoritatea statelor din regiune”.

“Exclusiv pe online, vom depasi cel mai bun an al QuickMobile de pana acum, 2014. Vom inregistra o crestere de 25-30% a veniturilor, fata de cele 45 de milioane de euro pe care le-am generat in 2014. Si da, ca de obicei, vom fi pe profit”, spune, mandru, Tudor Tiboc.

“Am avut si avem oferte de cumparare, insa nu ne-am potrivit. Mai mult ca personalitati, ca oameni, ceea ce este extrem de important”, spune Tiboc.

Oficialul companiei spune ca, in continuare, retururile se realizeaza prin serviciul Service-Return.com. In paralel, insa, compania a desfiintat service-ul intern, mizand pe serviciul anterior numit. “Este mult mai comod pentru clienti si mult mai rapid. Totodata am urmat modelul din SUA in care si magazinele fizice au implementat posibilitatea de a returna produsele cumparate din offline in acelasi termen ca cele din online. Este o modalitate de a supravietui, clientii migrand din ce in ce mai mult catre mediul eCommerce”, spune Tiberiu Tiboc.

Compania a mai angajat anul acesta 40 de oameni, ajungand la 200 de angajati. Parte din ei sunt insa angajati la proiectul conex, condus de Viorel Stoian, fost manager Starbucks Romania, Brewtiful. Citeste aici mai multe despre investitia QuickMobile in Brewtiful si implicarea fostului manager Starbucks.

In ceea ce priveste business-ul de parfumuri Sole, lansat la inceputul lui 2015, cofondatorul companiei care il detine spune ca nu a facut, inca, push puternic pe el. “Vom face acest lucru in 2017. Deocamdata, brandul genereaza tot 6-8 milioane de euro, anual”.

Marketing-ul companiei se bazeaza in special pe AdWords si, un segment extrem de bun, sunt newsletterele. “Uneori sunt “certat” de financiar ca investim prea mult in acest tip de marketing. Este, insa, esential – mai mult chiar decat Facebook”, incheie Tiboc.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri