Piata auto din Romania este pe un trend ascendent, majoritatea marcilor auto de volum de import au inregistrat cresteri intre 10% si 40% in perioada ianuarie-august. Primele zece marci de autoturisme noi de import au avut, cumulat, vanzari de peste 36.000 de unitati, in urcare cu 23% fata de anul 2015, cand nu au depasit 30.000 de unitati.

Cu exceptia marcii Renault, care a depasit Ford la vanzari, toate marcile auto de volum si-au mentinut pozitia in clasament in primele 8 luni din 2016 comparativ cu aceeasi perioada din 2015, reiese din datele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Anul acesta, vanzarile de autoturisme noi ar putea depasi 105.000 de unitati.

La finalul lunii iulie am avut parte de surpriza celei mai mari cresteri trimestriale a PIB-ului din 2008 incoace si o crestere economica in trimestrul II de trei ori peste cea a UE. Urmand aceeasi directie, piata autoturismelor noi are posibilitatea sa incheie anul 2016 in crestere cu peste 10% fata de 2015. Nevoia de mobilitate a romanilor este ascendenta, lucrul acesta se vede in achizitia de autoturisme, chiar daca este influentata in primul rand de un apetit de risc crescut din partea finantatorilor

Paul Badea, CEO BADSI

Topul primelor zece marci auto de volum de import

1. Volkswagen: 7.384 unitati

Volkswagen se mentine de cativa ani brandul auto cel mai cautat pe piata auto din Romania. In primele 8 luni au fost livrate 7.384 de masini noi, cu 18% mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut (6.223 unitati).

2. Skoda: 6.611 unitati

Skoda este pentru multi dintre romani cea de-a doua alegere atunci cand vor sa isi cumpere o masina noua. Anul acesta, brandul din Cehia a livrat in primele 8 luni peste 6.600 de masini noi (+20%), fata de 5.500 in urma cu un an.

3. Renault: 5.243 unitati

Renault este una dintre marcile care au avut cea mai mare crestere pana in prezent, de 41% fata de primele 8 luni din 2015 (3.707 unitati), la 5.243 unitati anul acesta.

4. Ford: 4.362 unitati

Vanzarile Ford in Romania au crescut anul acesta cu 12% la 4.362 de unitati, de la 3.896 de unitati in ianuarie-august 2015. In urma cu un an, Ford se afla pe locul 3 la vanzari, iar Renault pe locul 4.

5. Opel: 3.325 unitati

Opel este brandul german care a inregistrat cea mai buna crestere anul acesta pe piata auto din Romania, de 41% (3.325 unitati). In 2015, Opel a livrat pe plan local 2.349 de unitati.

6. Hyundai: 2.237 unitati

Modelele marcii Hyundai au atras cu 25% mai multi cumparatori romani anul acesta. Livrarile au urcat la 2.237 unitati de la 1.790 unitati in ianuarie- august 2015.

7. Toyota: 2.135 unitati

Toyota este o alta marca auto care a trecut de vanzari de 2.000 de unitati dupa primele 8 luni. Livrarile au fost de 2.135 unitati, cu 23% mai mari decat in aceeasi perioada din 2015 (1.734 unitati).

8. Fiat: 1.846 unitati

Cu vanzari de 1.846 de unitati (+15%), Fiat se afla pe locul 8 in topul celor mai bine vandute marci auto de import in Romania. In intervalul ianuarie - august 2015, Fiat a vandut 1.609 unitati.

9. Nissan: 1.510 unitati

Marca japoneza Nissan a inregistrat o crestere de 10% anul acesta comparativ cu anul trecut, la 1.510 unitati. Vanzarile in 2015 au fost de 1.373 unitati.

10. Peugeot: 1.496 unitati

28% este cresterea raportata de Peugeot pe piata auto din Romania in primele 8 luni. Marca a livrat 1.496 de unitati, fata de 1.166 unitati in 2015.

Alte marci auto de volum care au avut vanzari bune anul acesta sunt Kia (1.335 unitati), Seat (1.181 unitati) si Mazda (1.056 unitati).

Dupa primele 8 luni, livrarile de autoturisme noi au crescut cu 14,8% la 70.606 unitati, de la 61.500 de unitati in aceeasi perioada din 2015. Anul trecut, vanzarile de autoturisme noi au avansat cu 18,7% fata de 2014, la 98.325 unitati. Varsta medie a parcului auto depaseste 13 ani, iar in 2020 ar putea depasi 14 ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri