Programele de instruire a angajatilor trebuie sa tina cont de ritmul pietei, iar in contextul companiile de pe piata locala isi cresc productiile si oameni au mai mult de munca cursurile sufera modificari, astfel incat oamenii sa fie scosi cat mai putin din productie, a declarat Andrei Gosu, directorul general al Ascendis, cea mai mari companie de training. Astfel, cuvantul cheie din piata de training este microlearning-ul.

"Programele de training trebuie sa fie adaptate lumii in care traim si tindem din ce in ce mai mult catre microlearning. Deoarece oamenii sunt angrenati din ce in ce mai mult in munca, se diminueaza interventia noastra", a explicat Andrei Gosu.

Astfel, pentru a se adapta ritmului de lucru al angajatilor, in loc sa livreze cursuri de doua zile consecutive, trainerii merg de patru ori cate jumatate de zi in companii, evitand astfel scoaterea oamenilor mult timp din productie, intr-o perioada scurta.

De asemenea, potrivit sefului companiei de training, componenta digitala completeaza din ce in ce mai mult programele de instruire a angajatilor.

"Ai un curs de o zi in vanzari, de exemplu, oamenii find antrenati pe diverse competente. Dupa aceea, pentru ca studiile arata ca o competenta se formeaza doar daca o practici in mod constant un numar de zile, o compententa despre care se discuta in sala de curs este ulterior practicata 2-3 minute pe zi, prin intermediul platformelor online. Practicand-o se formeaza si comportamentul. Exemple pot fi zambetul in vanzari sau cross-sellingul", a aratat Gosu.

Cele mai cerute programe de training

Managerii raman in continuare rasfatatii trainingurilor, cel putin al programelor in care furnizorul este extern, iar cel mai mare accent se pune pe instruirea managerilor tineri, care preiau pentru prima data o functie de conducere.

"Avem foarte multe programe pe tot ce inseamna lideri si conducerea echipelor. Organizatiile se dezvolta din ce in ce mai mult pe trendul acesta de crestere economica, astfel ca ajung oameni noi in pozitii de conducere, iar multi dintre ei sunt tineri care nu au experienta. Meseria de manager trebuie antrenata, pentru ca, din pacate, nu se invata la scoala", a aratat Andrei Gosu.

In topul programelor cerute de companii raman si cele menite sa creasca nivelul de angajament al oamenilor.

Companiile isi doresc sa creasca nivelul de angajament al oamenilor, sa fie implicati in ceea ce fac, pentru ca se pare ca ar fi o tendinta de crestere a nivelului de detasare fata de munca. Acest lucru se intampla peste tot in lume

Andrei Gosu

Ascendis, compania de training si consultanta in domeniul dezvoltarii organizationale, si-a inceput activitatea in anul 1997. Cu afaceri de 5,4 milioane de euro in 2015, grupul ofera servicii de consultanta, training, team building, well-being si training de limbi straine. Compania are o echipa de 67 de consultanti si facilitatori si un portofoliu de peste 160 de clienti constanti.

Ascendis concureaza pe piata trainingurilor cu Trend Consult, Equatorial, CBC Romania si Human Invest.

Foto: Syda Productions, Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri