ANAF are ca termen sa lanseze pana in decembrie magazinul online, la care lucreaza in prezent cu firma Blugento, din Cluj-Napoca. O lansare in a doua jumatate a lunii noiembrie, cand retailerii din Romania ies cu ofertele de Black Friday, ar fi o varianta atractiva, dar tine de modul in care Blugento va finaliza partea tehnica si de cat de multe produse reuseste ANAF sa incarce in site.

La inceputul lunii septembrie, Blugento, specializata in dezvoltare de solutii de comert electronic, a anuntat ca este gata sa realizeze gratuit un magazin online pentru ANAF, in urma anuntului postat de Fisc privind achizitia unui magazin online. ANAF a acceptat oferta, iar in prezent se afla in proces de dezvoltare a site-ului cu firma din Cluj.

"Am facut o propunere grafica, ni s-au solicitat niste modificari. Implementam noile modificari grafice. Avem doua provocari mari: partea de usability in cadrul unui proiect in care sunt foarte multe produse si facem niste teste pe server sa vedem cum am putea rezolva acest aspect, iar pe de alta parte mai avem de lucru cu ei pe partea de stoc. Sunt mai putin organizate si le organizeaza acum. Noi punem la dispozitie doar infrastructura, dar ne-ar fi imposibil sa intram in 40 sau 44 de depozite", a declarat pentru wall-street.ro Sandu Babasan, country manager Blugento.

Motivul pentru care ANAF isi face magazinul

La baza deciziei ANAF de a-si face un magazin online se afla lipsa de eficienta in vanzarea produselor care ii ajung in depozite.

"Vrem sa ne facem magazin virtual, ANAF isi face magazin online. Avem o gramada de marfuri confiscate in toata tara si o deficienta majora in ce priveste comercializarea acestora, care ne creeaza probleme in stocare, in depreciere, in final in scopul nostru de a obtine bani pe acele marfuri. Au fost confiscate in contul unor datorii la buget. Nu ne descurcam prea bine cu vanzarea si atunci, pe langa faptul ca ne reorganizam si ne mai punem la punct cu spatiile de vanzare si de depozitare si cu procedurile noastre interne, am primit o oferta de magazin online gratuit, pe care acum il umplem cu produse", a declarat, saptamana trecuta, presedintele ANAF, Dragos Doros, la conferinta Banking 2.0, organizata de wall-street.ro in parteneriat cu Visa, Patria Bank si Euronovate.

Ar putea avea loc lansarea magazinului ANAF de Black Friday?

In timp ce Blugento incearca sa finalizeze partea tehnica intr-un termen care ar permite lansarea in perioada Black Friday, aceasta varianta depinde de cat de multe produse reuseste ANAF sa incarce in site, proces care presupune fotografierea si descrierea produselor.

"Ne vom decide care este minimul de produse cu care vor sa lansam. Obiectivul este sa lansam pana in decembrie. Sper sa reusim. Nu cred ca prindem Black Friday. Cred ca tehnic am putea, dar este totusi destul de mult de lucru pe partea de produse. Fiecare produs trebuie fotografiat, trebuie construita o descriere, unele au, altele nu au. Este o munca destul de grea", a afirmat Sandu Babasan.

In final, decizia asupra momentului la care va fi lansat magazinul va apartine ANAF.

"Ne vom da si noi sfatul, ceea ce credem noi ca este oportun si decizia, sigur, le apartine, dar noi incercam sa fim pregatiti pe momentul respectiv (Black Friday, n.r.)", potrivit acestuia.

ANAF are de adaugat zeci de mii de produse in site.

"Categoric vor fi zeci de mii (de produse, n.r.), dar nu am decis care este minimul necesar cu care sa lansam. Inca ne gandim la acest aspect", a spus el.

Eu cred ca nu am fost noi curajosii cand am decis sa facem magazinul, ci au fost ei curajosii cand au decis sa-si asume acest lucru

- Sandu Babasan -

Magazin pe platforma Blugento

In prezent, in Romania 28% din magazinele online funtioneaza pe aceeasi platforma pe care va opera si viitorul magazin ANAF.

"Noi folosim Blugento, care este o platforma dezvoltata pe Magento. Exista foarte multe site-uri pe piata care sunt facute pe Magento. Magento are cota de piata la nivel global de 33%. Este lider pe partea de e-commerce. Sunt si alte organizatii in Romania, destul de cunoscute, care folosesc Magento. In Romania, undeva la 28% din magazine (online, n.r.) folosesc Magento”, a declarat Sandu Babasan.

Magento si ANAF pregatesc serverele pentru "asediu"

“Categoric va fi sub asediu (la inceput, n.r.) si este un element la care astazi lucram. Facem teste pe partea de servere ca sa vedem ce ar trebui sa alocam ca resursa, pentru ca primul impact va fi cel despre care se va vorbi foarte mult. Sunt lansari care au esuat din punctul asta de vedere, a capacitatii serverului”, a spus country manager-ul Blugento.

Totul este o provocare cu proiectul, pentru ca la intrebarea “Ce produse vom vinde?”, raspunsul este “Ce produse nu vom vinde?”

- Sandu Babasan -

Blugento lucreaza fara bani pentru ANAF

Propunerea inaintata Fiscului de Blugento la inceputul lunii septembrie a cuprins, potrivit anuntului de la momentul respectiv: designul grafic al platformei de e-commerce, infrastructura tehnica necesara vanzarii unui numar nelimitat de produse, integrarea magazinului online in pagina anaf.ro, posibilitatea de auto-administrare a site-ului si optimizarea pentru motoarele de cautare.

"Tot ceea ce am propus noi tehnic ca putem face este gratuit. De aici in continuare daca vor fi necesare alte lucruri nu stiu cum se va proceda, pentru ca licitatiile si gasirea unui partener care sa faca mai mult decat avem noi capacitatea dureaza foarte mult, dar pe aplicatia de ecommerce noi am propus o solutie gratuita pentru ei", a spus el.

De ce s-a implicat Blugento?

"Imi doresc foarte mult sa lansam un proiect de succes si, mai mult decat atat, pentru mine principalul obiectiv nu este lansarea, ci pastrarea magazinului online pe un termen foarte lung, indiferent ce administratie va fi", a declarat Sandu Babasan.

Sursa foto: angellodeco/Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri