Digital Cable Systems (DCS), care opereaza sub brandul AKTA, va intra pe segmentul de telefonie mobila in acest trimestru, devenind astfel jucator quad-play si, totodata, va incepe sa produca continut propriu pentru TV. Totodata, actionarii companiei discuta intens privind achizitia brandului. Citeste amanunte intr-un interviu exclusiv WALL-STREET cu Dinu Malacopol, manager general al companiei telecom.

Digital Cable Systems (DCS) este detinut de fondul international de investitii PineBridge, Dinu Malacopol fiind actionar minoritar. Digital Cable Systems, operator de cablu care opereaza sub brandul AKTA, furnizeaza servicii de televiziune, internet si telefonie clientilor rezidentiali, cu preponderenta in mediul rural si in orasele mici, avand ca arie de acoperire peste 3000 de localitati din 35 de judete, conform datelor de pe site-ul propriu. Comparat cu anut trecut, acoperirea companiei s-a marit cu 10 judete si 500 de localitati.

“Investitiile realizate in primele 8 luni s-au ridicat la circa 8 milioane de euro, in principal pe constructia de retele noi si achizitii de retele, dar si modernizarea retelelor existente; suma estimata a se investi pana la sfarsitul anului este de 17 milioane de euro, subliniaza Dinu Malacopol.

Procesul de exit, demarat

Procesul de exit este demarat si, in toata perioada in care investitorii isi exprima interesul, AKTA continua sa se extinda si sa creasca accelerat atat ca acoperire si numar de clienti, cat si ca servicii oferite, subliniaza Malacopol.

“Da, exista investitori foarte interesati atat dintre cei deja prezenti pe piata din Romania, cat si altii care doresc sa intre pe aceasta piata printr-o achizitie importanta”, subliniaza managerul companiei si actionarul minoritar, fara a oferi numele acestora.

Concurenta se intensifica

In paralel, divizia B2B evolueaza, pe o piata extrem de concurentiala – “Piata telecom B2B este si ea foarte concurentiala la randul ei; pe langa operatorii clasici, pe care-i intalnim si la B2C, actioneaza si jucatori dedicati eminamente B2B; chiar in aceste conditii divizia B2B, Dial Telecom, continua sa creasca si sa isi mareasca portofoliul de clienti cu cateva procente anual. Strategia noastra de crestere se bazeaza pe cresterea de Large Accounts in Bucuresti si zona adiacenta si, in celelalte judete, cresterea e pe segmentul SME si SOHO”, subliniaza Dinu Malacopol.


Citeste si:
Electrica si-a acoperit pierderea din primul trimestru
Electrica si-a acoperit...

“De buna seama ca si in 2016 concurenta urmeaza trendul de intensificare. Operatorii mobili simt presiunea dinspre noii intrati pe piata mobila si isi adapteaza ofertele noilor conditii; principala directie de dezvoltare este oferirea de servicii integrate, fix si mobil, trend pe care il urmam si noi prin lansarea in trimestrul patru din 2016 a serviciilor de telefonie mobila sub brandul AKTA”.

Afaceri in crestere si productie proprie de programe pentru TV

Compania estimeaza o crestere de peste 7% pe serviciile de retail si rezidentiale, sub brandul AKTA. “Cifra de afaceri pentru grup, retail si Wholesale este estimata in 2016 la 230 milioane lei pentru 2016, in crestere cu cateva procente fata de 2015”, continua el.

“DCS va continua sa fie unul dintre principalii jucatori pe piata telecom insa isi va diversifica portofoliul de servicii, accesand si piete conexe activitatii sale din prezent, cum ar fi cea de productie de programe TV si telefonie mobila, devenind astfel un furnizor de servicii integrate, fixe si mobile, cat si de continut exclusiv”, puncteaza managerul companiei.

In afara de trendul clar de servicii integrate, fixe si mobile, mai exista cateva tendinte pe fiecare directie.

Citeste si:
Apartenenta la UE, esentiala pentru capitalismul din Romania
Viorel Vasile, Safety Broker:...

“Daca vorbim despre video, tendinta aparuta in urma cu cativa ani se pastreaza si in prezent: nevoia de calitate si diversitate conduce clientii catre televiziunea digitala.
Lucrurile devin mult mai interesante atunci cand vine vorba de Internet. Continutul online cunoaste un boom fara precedent, clientii nostri luand fara indoiala parte la aceasta revolutie. Intensificarea traficului catre Facebook si Youtube (ca sa numim doar doi dintre principalii "vinovati") conduc la cresteri constante ale nevoilor de banda si de conexiuni stabile, iar noi suntem aici pentru a onora aceste cerinte”.


2016 – piata de hotar pentru DCS

“2016 reprezinta pentru noi o piatra de hotar. Ne imbunatatim si ne imbogatim atat serviciile traditionale, dar lansam si noi linii de business. In 2016 ne-am propus si am reusit sa generalizam ofertele cu viteze de peste 100 mbps, prin intermediul tehnologiilor ‘fiber to the home’; de asemenea, am imbunatatit continutul si aria de acoperire pentru televiziunea digitala prin cablu. Tot in 2016 ne propunem sa punem pe piata doua noi proiecte de anvergura. Vorbim, pe de o parte, despre lansare de servicii de telefonie mobila pentru clientii nostri, dar si de inceperea emisiei primului post al nostru TV care va difuza in principal filme romanesti, Cinemaraton - pe de alta parte”.

Principalii concurenti ai DCS sunt Orange, Telekom, Vodafone, precum si RCS&RDS si UPC.

Citeste si:
Iohannis: Noul guvern sper ca va veni dupa saptamana viitoare
Iohannis: Noul guvern sper ca...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Mandachi: Sa nu mai fie diferente intre privati si bugetari