TV-ul ramane in continuare media in care se investesc cele mai importante bugete de promovare comerciala a brandurilor, dar mediul digital se apropie rapid din urma, a declarat Liana Mihai, director general OMD Romania. In ultimii trei ani, bugetele agentiei de media pentru canalul digital s-au dublat, avand in prezent un share din cifra de afaceri de aproape 18%.

"Aceste doua media sunt si cele mai generoase in oferirea de oportunitati speciale de promovare si contextualizare pentru brandurile clientilor nostri. Anul acesta am dezvoltat pentru clientii nostri peste 100 de proiecte pentru piata din Romania cu precadere in mediul digital, inclusiv folosind platformele Google si Facebook“, spune Liana Mihai.

Portofoliul agentiei media OMD cuprinde clienti din aproape orice domeniu, cu precadere in sectoarele auto, retail, FMCG, telecom sau farmaceutice. In plus, agentia a inregistrat anul acesta o crestere de 10% a portofoliului de clienti fata de anul trecut, adaugand noi categorii precum turism si entertaining in palmares.

De asemenea, si in privinta bugetelor clientilor pentru promovare s-a inregistrat o crestere in cadrul OMD, de aproape 14% fata de 2015. "Dupa un 2014 si 2015 cu timide cresteri totale ale pietei, 2016 pare deja mai generos. Sunt semnale macro economice pozitive, precum evolutia PIB, stabilizarea ratei de somaj, nivelul inflatiei redus, iar increderea consumatorilor pare sa-si revina usor dupa minimul din 2010-2011“, spune Mihai.

Cred ca digitalul este media care va continua cresterea in ponderea bugetelor de media atat in cadrul OMD, cat si la nivel global, fiind deja principalul canal media pentru dialogul cu populatia tanara si activa. In urmatorii 2-3 ani se va da o lupta interesanta intre TV si digital pentru suprematia in share-ul din bugetele de promovare, iar scorul este deschis oricarui rezultat. TV-ul are un mare atu: inca livreaza content foarte apreciat de public si are abilitatea de a se adapta usor noilor tehnologii.

Liana Mihai

Din totalul bugetelor media, ponderea TV-ului ramane cea mai mare pentru OMD, desi tendintele din piata arata o scadere anuala de 1-2 procente. Cum crede sefa OMD ca ar putea TV-ul sa recastige teren? "Probabil ca va trebui sa se reinventeze si sa gasesca solutii de monetizare a continutului si pe platforme digitale. Consumatorul media testeaza conceptul TV Everywere, adica accesarea continutului TV pe toate ecranele disponibile, pe TV, calculator, tableta sau mobil. Observam deja o multitudine de platforme de televiziune digitala, parteneriate intre canale digitale si producatori de continut video sau aplicatii TV pe mobil. E un inceput care sigur poate fi dezvoltat pe viitor. In plus, TV-ul trebuie sa-si regandeasca modul in care sunt masurate performantele. Tranzitia catre emisii exclusiv digitale va deschide calea unei masurari mai exacte a audientelor, similar cu modelul existent acum in mediul digital“, spune Liana.

Proiecte si tendinte in media

Pentrul anul in curs, agentia de media vizeaza o crestere de peste 15% a business-ului, investind in mod special in activitatea de trading digital local: "Tot personalul operational al agentiei continua sa parcurga traininguri intensive de digital advertising, programmatic, social, iar echipa OMD Romania a obtinut iar note foarte bune in competitia intre birourile OMD din lume la capitolul digital skills“, spune Liana Mihai.

Despre tendintele si zona spre care se indreapta piata media, sefa OMD considera ca agentia de media se transforma rapid in One-Stop-Shop pentru toate activitatile de marketing si dvertising ale clientilor.

"Punctele de intalnire dintre branduri si consumatori sunt acum controlate prin automatizarea procesului de media buying, atat programmatic, cat si real time. Prin instrumentele de cercetare specifice, agentia de media are acum acces la un set impresionant de date despre consumul de media, descrieri segmentate demografic ale consumatorilor sau obiceiurile de consum si trigger-ul privind achizitiile de brand ale acestora. Noile tehnologii ne permit acum raspunsuri exacte, bazate pe cifre sau modelari econometrice fine. Tendinta fireasca este ca aceste dezvoltari ale tehnologiei sa migreze si spre media clasice“, spune Liana.

Deja au aparut peste ocean primele modele de cumparare programmatic pe TV. Radio digital va fi si el in curand cumparat prin platforma programmatic. Si in outdoorul digital tranzactionarea va fi posibila prin programmatic, avem chiar noi in tara un exemplu de pionier in domeniu. Poate nu in doi ani, dar cu siguranta in viitorul destul de apropiat, modelul de tranzactionare programmatic si real time vor fi noua normalitate in industria media.

Liana Mihai

OMD Romania este agentia de media detinuta de reteaua internationala Omnicom Media Group (OMG). Liana Mihai conduce agentia de media OMD Romania de mai bine de cinci ani, insa experienta in acest domeniu se intinde pe o perioada de douazeci de ani.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri