Carmen Pavel, proprietara agentiei de turism J'Info Tours, spune ca de anul viitor schimba strategia si nu mai mizeaza pe zboruri charter (inchiriere locuri in avion), deoarece au devenit un produs de lux, mai scump decat zborurile clasice, de linie sau low-cost. Prin urmare, antreprenoarea pune accent pe vanzarea zborurilor prin companiilor low-cost, intrucat, in opinia ei, acestea vor intra pe toate destinatiile turistice deservite momentan de chartere.

"Nu mai mizam pe chartere. Charterele nu mai sunt produsul cel mai ieftin pe piata, sunt deja scumpe, sunt deja un produs de lux. Preferam sa investim foarte mult in tehnologie. Nu renuntam, dar le vom face ocazional pentru incentivuri sau vom cumpara din piata daca vom avea cereri pe destinatiile respective", spune proprietara J'Info Tours.

Carmen Pavel isi orienteaza investitiile in dezvoltarea unui motor de cautare incorporat in site-ul agentiei, prin care miza este pe vanzarea de bilete la companii aeriene low-cost, care au luat amploare pe piata din Romania.

Parerea mea este ca low-costurile o sa intre treptat pe toate destinatiile turistice care pe care acum functioneaza charterele. Charterele vor ramane curse ocazionale facute pentru diverse evenimente sau pentru grupuri de incentive si nu vor fi cu siguranta ieftine. Eu cred ca si Turcia cand se va stabiliza va intra cu niste low-costuri care sa asigure destinatia.

- Carmen Pavel -

Antreprenoarea spune ca ora de zbor costa intre 7.000 si 12.000 euro, iar daca, spre exemplu, o cursa dureaza 5-6 ore, atunci practic un zbor charter costa 50.000-60.000 de euro pe aeronava, doar pe o cursa dus. Asta inseamna ca pretul final pe care il va plati turistul pe zbor charter va fi mai mare decat pentru un zbor de linie, dar mai ales fata de zborurile low-cost, explica proprietara J'Info Tours.

"Daca inchiriezi un avion pentru o perioada special pentru niste grupuri de turisti trebuie sa platesti contravaloarea chiriei respective, trebuie sa platesti capetele goale care nu vor fi cu turisti. Toate astea se vor vedea in pachetul de calatorie, care va fi mai scump. Un bilet de avion charter se invarte la 400-500 euro, in functie de capacitatea avionului si compania aeriana", precizeaza Carmen Pavel.

Astfel, cum numai pretul zborului charter costa cateva sute de euro, pretul intregului pachet de vacanta (cazare+mese+transferuri) va creste exponential, ceea ce afecteaza vanzarea, explica antreprenoarea, mai ales ca romanii au observat ca pot plati mai putin daca aleg un zbor clasic.

"Un pachet de vacanta rezervat pe low-cost poate sa coste si la jumatate din pretul unui pachet cu zbor charter. Deci charterele devin scumpe. Spre exemplu, daca vrei sa mergi in Antalya si nu te deranjeaza ca schimbi avionul in Istanbul si alegi Pegagus, zbori cu 100 euro fara probleme pana in Antalya, in timp ce un bilet charter nu iese niciodata sub 190-200 euro", explica antreprenoarea de ce pachetele de tip charter nu mai sunt rentabile.

J’Info Tours a organizat, in aceasta vara, zboruri chartere pe Mallorca, Madeira, Tenerife, Grecia si Antalya, insa de anul viitorul nu vor mai fi o miza, ci le va organiza periodic. Astfel, focusul antreprenoarei Carmen Pavel va fi pe vanzarea online, in special a biletelor de avion ieftine - in principiu la companii aeriene low-cost.

"Pentru anul viitor, noi ne gandim sa incurajam foarte mult vanzarea pe online si sa-i lasam pe clienti sa-si construiasca singuri pachet pe site-ul nostru. Bagam cat mai multa marfa in site ca sa fie supermarket si sa aiba de unde sa aleaga", conchide proprietara J'Info Tours, care previzioneaza ca agentiile de turism clasice, de la strada, vor disparea in 3-4 ani. Citeste aici pe acest subiect.

Sursa foto:RTimages/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri