Managerii tineri, nou numiti la conducerea unor echipe, au dificultati in adaptarea in noua pozitie, care nu le mai cere doar sa fie buni in domeniul lor, ci sa stie sa relationeze cu oamenii, pentru a-i motiva si retine in companii. Iar provocarea este si mai mare pentru cei care conduc echipe cu oameni care fac parte din generatii diferite, a declarat trainerul Octavian Pantis, cofondator al companiei Qualians.

"In activitatea noastra de consultanta si training intalnim tot felul de echipe transgenerationale. De exemplu, sunt echipe in care sefii au 40 de ani si conduc oameni de 20 de ani, dar si manageri de 30 de ani care sunt sefi peste oameni de 50 de ani, cum se intampla adesea in fabrici. Pentru toti provocarea cea mai mare este sa inteleaga cum sa se comporte in relatia cu fiecare generatie, pentru ca oamenii isi doresc lucruri diferite", a mentionat Pantis.

Ce isi doresc angajatii din generatia Y

Octavian Pantis a aratat ca exista in piata o cerere din ce in ce mai ridicata pentru programe de leadership, in contextul in care forta de munca este reprezentanta de un numar in crestere de angajati tineri, cu care managerii trebuie sa invete sa interactioneze.

"Avem foarte multe cereri in zona de leadership din partea companiilor, tocmai pentru ca intra tot mai multi millenniali si trebuie condusi altfel. Managerii care conduc echipe de angajati tineri (pana in 30 de ani n-red) trebuie sa stie ca acestia isi doresc sa primeasca de la lider feedback, iar seful este, de asemenea, cel care trebuie sa stie sa deschida o discutie despre nimic si sa o conduca spre ceva interesant. Totodata, managerii din echipele tinere trebuie sa stie sa faca munca interesanta, sa roteasca sarcini, sa nu ii ingroape pe un oameni in acelasi tip de munca, sa le dea tot timpul altceva de facut, pentru ca altfel se vor plictisi", a aratat Pantis.

Misiunea liderilor de a motiva si retine oamenii in companii este cu atat mai importanta cu cat tanara generatie paraseste cu mai multa usurinta un job decat o faceau predecesorii sai.

Ce vor angajatii seniori

Foarte diferiti de prima categorie, angajatii seniori isi doresc mai degraba respect din partea liderilor, care, de cele mai multe ori, sunt cu cativa zeci de ani mai tineri ca ei.

"Managerii care conduc oameni mai in varsta decat ei trebuie sa lucreze in primul rand la a-i trata cu respect pe oamenii din echipele lor. Sa nu isi inchipuie ca el sau ea, pentru ca are un MBA, este automat mult mai valoros. De asemenea, tinerii manageri nu trebuie sa se astepte oamenii aceia, care sunt mai in varsta, sa faca lucrurile intr-un mod in care ei le-ar face, ci sa ii ia asa cum sunt ei, cu rabdare", a adaugat trainerul Octavian Pantis.

Este si mai evident ce ziceau cartile si cursurile, in urma cu cativa ani, si anume ca atunci cand conduci o echipa nu este suficient sa fii doar specialist, ci trebuie sa te pricepi si la profesia de manager. Pentru ca daca esti doar specialist i-ai perdut si pe unii si pe ceilalti, si pe cei mai tineri si pe cei mai experimentati

- Octavian Pantis -

Chiar daca pare o misiune dificila sa vorbesti pe limba tuturor oamenilor din subordine, Octavian Pantis considera ca un manager poate invata toate aceste lucruri, daca isi doreste sa devina mai bun.

"Daca sunt din randul celor care accepta ca au de invatat si isi doresc sa devina mai buni, atunci se pot dezvolta. E ca atunci cand alergi in parc, pentru unii este o placere, pentru altii o corvoada", a aratat Octavian Pantis.

Qualians este o companie est-europeana, cu activitate din 2004 pe piata locala. In Romania, Qualians ofera servicii de coaching si consultanta, traininguri personalizate si cursuri deschise. Aproximativ 6.000 de persoane din companii cu activitate locala urmeaza programele Qualians in fiecare an, 51% dintre acestia fiind middle manageri, iar 6% top manageri. De asemenea, sute de profesionisti de diferite specializari participa anual la cursurile deschise organizate de companie.

Qualians detine franciza TMI in Romania si firma de teambuilding Ecoxtrem, iar cumulat, in 2015, a obtinut cifra de afaceri de 1,4 milioane de euro.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri