Brian Morris, Head of Emerging Payments in cadrul MasterCard Europe, a dezvaluit intr-un interviu acordat wall-street.ro care sunt tehnologiile ce vor modela industria platilor, cum va arata banca viitorului si care sunt gadget-urile care ar putea inlocui telefonul mobil in preferintele consumatorilor pentru platile mobile.

In opinia lui Brian, Internet of Things este probabil cea mai disruptiva tehnologie pentru industria platilor electronice, avand in vedere ca tot mai multe device-uri sunt conectate si reusesc sa transforme modul in care consumatorii interactioneaza si fac plati. Internet of Things inseamna de la schimbari in industria auto, pentru ca vrem sa fim tot mai conectati atunci cand conducem automobilul personal, pana la transformarea modului in care facem sport si ne folosim de tot felul de gadget-uri pentru fitness.

"Ne uitam la device-urile de fitness, pentru ca aceste gadget-uri vor deveni poate chiar mai populare decat smartwatch-urile in zona de plati. Este usor sa te urci intr-o barca, nu mai iei cu tine portofelul, dar poti sa folosesti bratara de fitness pentru a plati", este modul in care isi imagineaza managerul MasterCard revolutia Internet of Things.

Brian recunoaste ca telefonul mobil este in prezent cel mai popular gadget prin care poti sa faci plati, dar diferitele accesorii de fitness vin puternic din spate.

Cum ne vom autentifica pe dispozitivele mobile

In ceea ce priveste metodele de autentificare, Brian Morris pariaza ca in cativa ani vom avea tot mai multe alternative sofisticate de autentificare biometrica (scanarea irisului sau autentificarea prin puls), dar in prezent autentificarea prin amprenta este cea mai accesibila si populara. Consumatorii o folosesc deja pe telefonul mobil fara sa se gandeasca prea mult, motiv pentru care este cea mai la indemana si pentru banci si jucatorii din Fintech.

"Si alte metode de autentificare bometrica, mai sofisticate, vor fi testate in piata, de la monitorizarea pulsului, pana la scanarea irisului, dar acestea sunt la cativa ani distanta", subliniaza Brian Morris.

Banca viitorului - o experienta digitala

Potrivit managerului MasterCard, bancile vor paria tot mai mult pe digitalizare, dar vor combina aceasta experienta digitala cu remodelarea sucursalelor, care vor incepe sa semene mai mult cu centrele de suport, aplecate mai mult spre a ajuta clientii si nu pe facilitarea tranzactiilor sau platilor la ghiseu.

Banca viitorului va fi o experienta digitala, vom interactiona prin mai multe device-uri, vom avea parte de mai multe servicii de mesagerie si chat cu banca.

Brian a dat exemplul mBank din Polonia, o banca care deserveste 5 milioane de clienti prin mijloace digitale, in timp ce sucursalele au devenit centre de suport, in care oamenii mai intra "pentru a discuta despre probleme, pentru a raporta ceva si in general pentru a accesa toate serviciile sofisticate, precum creditele ipotecare".

Transferul de bani prin smartphone, urmatorul pas

Daca in Romania MasterCard are deja un parteneriat cu Western Union pentru a facilita transferul de bani direct pe card, la nivel international tendintele converg deja spre urmatorul nivel, cel al transferului de bani prin smartphone.

"Vedem acest lucru ca un pas natural pentru banci, avand in vedere ca multe dintre ele dezvolta aplicatii de tip portofel electronic pe smartphone-uri. Avem un numar de proiecte in acest sens si vedem oportunitatea transferului de bani prin mobil", concluzioneaza Brian.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri