Nu de putine ori, cand se vorbeste despre reprezentantii departamentelor de Resurse Umane din companii, lumea ii asociaza cu cei care fac angajarile si care platesc salariile. Insa, oamenii de HR nu fac doar asta, ci sunt, in acelasi timp, cei care stau de vorba cu fiecare angajat si ii ajuta pe oameni sa inteleaga rolurile pe care le au in companie, sustine Ramona Grigore, director de HR in cadrul Edenred.

"Ascultarea nu este doar apanajul omului de HR, cred ca daca ai avut norocul, ca om de resurse umane, de a ti se da ocazia sa lucrezi intr-o echipa si sa o coordonezi, primul lucru pe care trebuie sa il faci este sa iti asculti oamenii. Trebuie sa incepi prin a-i asculta, pentru ca altfel nu poti face planuri. Planurile ti le poti face abia dupa ce afli care este situatia din teren. Iar ca sa afli care este situatia trebuie sa iti asculti oameni", sustine Ramona Grigore, care a fost numita in urma cu cateva luni in functia de director de HR in cadrul furnizorului de tichete si carduri valorice.

Ea a spus ca aceasta este si principala sa misiune in cadrul companiei, facand insa precizarea ca ascultarea se realizeaza intotdeauna intr-un context controlat.

Nu ne pierdem timpul cu discutii personale, ci vorbim despre rolul pe care il are acel angajat in companie, cate stie despre rolul pe care il are si despre cat de fericit este in acel rol, despre cum isi evalueaza activitatea

- Ramona Grigore -

De asemenea, in atributiile omului de HR intra crearea cadrului in care angajatii sa comunice cu sefii lor directi si sa nu treaca peste acestia cand au o nemultumire.

"Consider ca HR-ul trebuie sa incerce sa creeze un cadru in care oamenii sa poata sa vorbeasca transparent, sa discute cu managerii care ii coordoneaza. Nu cred ca omul trebuie sa vina la HR sa spuna ce il doare, ci sa vorbeasca, in primul rand, cu seful sau direct. Daca insa angajatul a ajuns in situatia de a se plange HR-ului inseamna ca seful sau este cel care trebuie ajutat, pentru ca e posibil sa nu fi raspuns nevoilor omului sau chiar este un sef caruia subalternii nu au curaj sa ii spuna ce ii nemultumeste", a explicat Ramona Grigore, director de HR al Edenred.

Daca omul a ajuns la reprezentantii departamentul de HR inainte de a se duce la managerul sau, cred ca HR-ul trebuie sa vada daca managerul si-a inteles rolul si daca stie ca are o responsabilitate fata de oamenii din echipa, ca trebuie sa ii asculte

- Ramona Grigore -

Tot ea a mai spus ca managerii din fiecare departament trebuie sa fie alaturi de specialistii de HR in procesul de selectie a noilor angajati, tocmai pentru a avea posibilitatea de a recruta oameni cu care sa lucreze eficient si sa comunicare transparent.

Edenred este una dintre cele mai mari companii emitente de tichete de masa din Romania, cu activitate pe piata locala din anul 1998. Compania emite sapte tipuri de tichete, cele mai populare fiind tichete de masa pe suport de card si hartie, alaturi de tichete cadou si cardurile de cadouri. In portofoliul companiei se mai afla voucherele de vacanta, tichetele de cresa, tichete de ingrijire medicala si tichetele sociale. Compania are 141 de angajati.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.