Flotele celor mai mari 3-4 curieri pe segmentul B2C ar putea fi dotate cu mPOS-uri in urmatorul an, in contextul in care deja exista un proiect ce vizeaza 500 de agenti ai DPD, una dintre cele mai mari firme de curierat intern. Astfel, pe segmentul de colete, introducerea POS-ului mobil la primii 4 curieri ar acoperi peste 70% din piata domestica, permitand astfel reducerea considerabila a platii cash la ramburs.

"Instalarea de mPOS-uri la curieri este un trend puternic in tot mai multe tari din regiune si se va dezvolta mai mult in 2017. In piata locala avem un parteneriat cu DPD, unul dintre cei mai mari jucatori din piata. Estimez ca echiparea integrala a flotei DPD se va incheia undeva in primul trimestru al anului viitor", a declarat pentru wall-street.ro Gabriel Ghita, Head of New Business pentru Europa Centrala si de Est in cadrul MasterCard.

MasterCard a inceput recent alaturi de UniCredit Bank proiectul de instalare de terminale mPOS pentru flota de curieri a DPD, pentru inceput in Bucuresti, urmand ca pana la final de T1 2017 intreaga echipa de 500 de agenti sa aiba posibilitatea de a accepta plata cu cardul la livrarea de colete.

Potrivit oficialului MasterCard, ratiunea din spatele acestei decizii strategice tine de evolutia spectaculoasa a pietei de e-commerce, care va continua sa noteze cresteri de 2 cifre. In prezent, piata de comert electronic se situeaza in jurul a 1,4-1,5 miliarde de euro.

Insa, Romania are una dintre cele mai mari ponderi a platilor cash la ramburs, de circa 80%, in timp ce tari din regiune au ponderi sub 60%.

"Curierii sunt foarte convinsi acum ca vor sa introduca plata cu cardul la livrare, ca urmare a cantitatii tot mai mari de numerar pe care trebuie sa o gestioneze, iar cresterea comertului electronic, cu o rata anuala de 2 cifre, face ca problema numerarului sa fie tot mai serioasa. In plus, pentru ca lucreaza cu sume mari in numerar, companiile de curierat isi expun agentii unor riscuri", a explicat Gabriel Ghita (foto), care precizeaza ca industria de curierat va fi supusa unor reglementari in ceea ce priveste sumele pe care curierii le pot purta asupra lor.

In prezent, un curier poate sa faca chiar si 2-3 drumuri catre sediu pentru a lasa banii primiti la platile ramburs ale coletelor.

Pretul unui mPOS incurajeaza plata cu cardul

Daca un POS obisnuit instalat la comercianti are un pret de circa 200 de euro, un mPOS costa semnificativ mai putin, in jurul a 100 de euro, pret care poate sa incurajeze tot mai multi curieri, nu doar firmele din top, sa isi doteze agentii cu acest dispozitiv.

Pentru o flota de cateva sute de agenti, investitia este de ordinul zecilor de mii de euro, ceea ce in cazul firmelor din top - cu sute de milioane de lei cifra de afaceri - nu este deloc mult. In plus, reprezentantii MasterCard precizeaza ca atat ei, cat si partenerii bancari, preiau o parte din costurile cu instalarea.

Cum arata topul curierilor pe livrarile domestice catre retail

Daca, in ceea ce priveste cifra de afaceri totala a companiilor din sectorul de curierat, liderul detasat ar fi Posta Romana, cu peste un miliard de lei cifra de afaceri, in ceea ce priveste segmentul B2C pe livrarile domestice, piata este dominata de FAN Courier, Urgent Cargus, Nemo Express si DPD Romania.

Restul jucatorilor mari dintr-un top al RisCo, care ia in calcul cifra de afaceri pe 2015, sunt gigantii internationali care au cote de piata mari pe B2B si in segmentul livrarilor internationale - DHL, TNT, UPS.

Locul Compania Cifra de afaceri (2015)
1 Posta Romana 1.078 mil. lei
2 FAN Courier 399,3 mil. lei
3 Urgent Cargus 311,9 mil. lei
4 DHL Romania 244,04 mil. lei
5 TNT Romania 193,9 mil. lei
6 Nemo Express 109,8 mil. lei
8 DPD 94,8 mil. lei
9 GLS 55,9 mil. lei
10 Total Post Mail 37,12 mil. lei

Sursa top: RisCo, date aferente anului 2015

Citeste si:
5 previziuni economice pentru 2020
5 previziuni economice. Va...

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Video: Elon Musk, dans pe scena in noua fabrica Tesla din China