Dupa ce anul acesta a lansat vanzarile online in Europa, producatorul sucevean de incaltaminte Marelbo, un business de familie prezent pe piata de 30 de ani, va face incepand cu 2017 primii pasi in afara Romaniei avand in plan deschiderea de magazine in tari precum Austria sau Ungaria.

Compania a intrat pe segmentul vanzarilor online acum doi ani, in urma unei investitii de circa 35.000 de euro, iar in luna mai a acestui an a inceput sa livreze la nivel european. Cele mai multe comenzi vin din tari precum Marea Britanie, Italia, Franta, Spania, Belgia si Germania, a spus pentru wall-street.ro Ionut Bobu, manager al companiei.

Pretul unei perechi de incaltaminte Marelbo variaza intre 35 si 45 de euro. ”In Europa cu 35-45 euro poti sa mananci o mancare. Oamenii indraznesc sa comande deoarece si preturile sunt foarte avantajoase pentru clienti, raportul pret-calitate foarte ridicat. Politica firmei este sa avem preturi de producator cu profit mic dar rulaj mare”, considera Ionut Bobu.

In 2015 compania Marelbo, alcatuita din grupul de firme SC Marelbo Prod Com SRL, Marelbo Shoes SRL si Marelbo SRL a incheiat cu o cifra de afaceri de aproximativ 17 milioane de euro, iar pentru acest an managerul companiei estimeaza un avans de peste 20%.

Investitiile realizate in acest an au urcat pana la 3 milioane de euro, suma directionata spre o noua linie de productie, deschiderea a cinci magazine noi (dintre care patru in centre comerciale) si constructia unei hale de productie de 3.000 mp. „Anul acesta am angajat aproximativ 50 de oameni noi la fabrica, am inceput livrarile online in Europa”, a mai spus Ionut Bobu.

Meseriasi buni in domeniul incaltamintei lucreaza in fabrici mari din Italia, Franta sau Germania

Cu problema fortei de munca se confrunta si producatorul de incaltaminte, in conditiile in care foarte multi oameni din zona au plecat sa lucreze in strainatate. In total, compania are in prezent 630 de angajati (circa 450 de angajati in fabrica si 215 in magazinele din tara).

„Sunt meseriasi buni in domeniul incaltamintei care lucreaza la fabricile mari din Italia, Franta sau Germania. Anul acesta am construit deja cateva locuinte pentru angajati si intentionam ca in viitorul apropiat sa mai construim si sa aducem oameni buni din alte parti”, adauga Ionut Bobu.

Pentru anul viitor, acesta vorbeste despre un buget de investitii de aproximativ doua milioane de euro in utilaje noi. Mai mult, compania va deschide magazine noi in tara, cat si in afara Romaniei.

„In prezent avem 47 de magazine fizice plus magazinul online. Intentionam sa mai deschidem magazine in cateva orase din Romania si in Bucuresti in mall-urile importante. Ne propunem sa deschidem magazine fizice si in cateva tari din Europa, cum ar fi de exemplu Ungaria, Bulgaria sau Austria. Deja facem pasi in aceasta privinta”, explica Ionut Bobu.

Producatorul de incaltaminte va organiza si in acest an Black Friday, pe data de 18 noiembrie, reducand preturile la aproximativ 10.000 de perechi de incaltaminte, special pentru acest eveniment. Aceasta oferta va fi disponibila doar online.

„In Romania , in 2016 puterea de cumparare a crescut. Problema este concurenta neloiala. Nici in 2016, nimeni nu rezolva nimic in ceea ce priveste marfa care vine din China sau Turcia. (…) Pe noi, ca si producatori, statul roman ne-ar ajuta foarte mult daca s-ar modifica din nou legea profitului reinvestit. Noi in fiecare an investim mult in productie si angajam oameni noi”, a conchis Ionut Bobu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri