Leroy Merlin reia planurile de expansiune cu un nou manager de dezvoltare, cu experienta in retail si servicii petroliere : care este strategia francezilor

Expansiunea este cuvantul cheie in retail, iar un business intrat relativ recent pe piata din Romania, cum este si cazul lantului francez de bricolaj Leroy Merlin, poate fi o adevarata provocare pentru orice companie aflata pe o piata noua.

Leroy Merlin a intrat pe piata din Romania in anul 2011, o provocare la acea vreme pentru Cristian Petrescu (foto mai jos), managerul care s-a ocupat de deschiderea primului magazin al retailerului francez din tara noastra si vreme de patru ani a coordonat activitatea companiei la nivel local si a asistat la unul dintre cei mai importanti pasi ai grupului la nivel local – achizitia operatiunilor BauMax.

Dupa achizitia BauMax, planurile de expansiune ale Leroy Merlin pareau blocate, iar procesul de modernizare a celor 15 spatii comerciale achizitionate a condus la o plecare cu greutate din companie.

In numai un an de zile, Leroy Merlin a reusit sa transforme toate cele 15 magazine BauMax in spatii proprii, un record atat pentru piata din Romania, dar mai ales pentru grupul francez. Dupa rebrandingul spatiilor BauMax, oficialii Leroy Merlin si-au anuntat planuri noi de extindere ale activitatii la nivel local. Dupa ce un an de zile Leroy Merlin nu a avut manager de expansiune, companiei s-a alaturat de curand Cristian Turculet (foto stanga), manager cu vasta experienta in retail si servicii petroliere, domenii in care a fost specializat pe expansiune.

Venirea noului director de expansiune coincide si cu o schimbare de strategie si decizia grupului francez de a intra intr-o noua era de dezvoltare, aceea care vizeaza o extindere organica la nivel national, precum si accesarea unor noi medii de dezvoltare – asa cum este cazul planului de a deschide noi magazine, dar si de a accesa noile metode oferite de mediul virtual.

Cristian Turculet s-a nascut in regiunea Suceava si este absolvent al Universitatii George Bacovia, iar in ultimii patru ani a ocupat pozitia de director de dezvoltare al grupului MOL Romania, unul dintre cei mai mari operatori de servicii petroliere prezenti pe plan local.

Cristian Turculet si-a inceput cariera in 1997 la British American Tobacco Romania, Shell, apoi a evoluat in domeniul retail-ului exersand mai multe activitati, in cadrul Billa si Carrefour Romania.

Ce planuri au francezii de la Leroy Merlin in Romania : dulcele gust al profitului , deschid noi magazine si testeaza vanzarile online – provocarile noului director de expansiune

Francezii de la Leroy Merlin au planuri mari in Romania, o piata pe care sustin ca intentioneaza sa ramana pentru mult timp, iar parte a acestei decizii va fi reprezentata si de planurile de investitii anuntate pentru urmatorii ani.

Pe lista prioritatilor pentru francezi se numara in primul rand consolidarea activitatii din Romania dupa preluarea si modernizarea tuturor celor 15 magazine BauMax in spatii Leroy Merlin, lucru care ar urma sa aduca primele rezultate pozitive pentru francezi in Romania.

Frederic Lamy, directorul general Leroy Merlin in Romania, sustine ca business-ul pe care il conduce va simtit gustul profitului in primavara anului viitor, cand investitiile derulate in ultimii ani de francezi la nivel local vor aduce rezultatele mult asteptate.

“Am avut un obiectiv ambitios pe care l-am atins. Progresul business-ului va fi de doua cifre si de peste doua ori mai mult decat creste piata, iar aceasta evolutie va face ca la inceputul anului 2017 sa intram pentru prima data pe profit”, a declarat Frederic Lamy, managerul operatiunilor Leroy Merlin in Romania.

Un alt obiectiv al Leroy Merlin in Romania va fi continuarea dezvoltarii la nivel national, iar un pas in acest sens va fi deschiderea de noi spatii comerciale.

In acest sens, planurile Leroy Merlin vizeaza dublarea numarului de magazine din Bucuresti si continuare extinderii la nivel national, asta in conditiile in care retailerul are in Romania un numar de 17 spatii comerciale, in timp ce Dedeman, principalul concurent al francezilor la nivel local, numara 45 de unitati.

Urmeaza magazinul online : Leroy Merlin face primii pasi spre digitalizarea business-ului

Tot parte a planurilor de expansiune la nivel local este reprezentata si de intrarea pe un nou segment de activitate, iar acesta este comertul online. Oficialii Leroy Merlin au anuntat ca analizeaza cu atentie acest domeniu care atrage tot mai multi retaileri de partea sa, iar in anii urmatori va urma si o directie clara in acest sens. Planurile vizeaza deschiderea unei noi activitati, care va fi concentrata pe dezvoltarea canalului de vanzari online, iar acest pas va fi pe lista prioritatilor companiei in urmatorii doi ani.

Tot pe segmentul retailului de bricolaj sunt activi jucatori precum Dedeman si Praktiker, in timp ce Kingfisher (Brico Depot) si-a anuntat intentiile de a intra pe aceasta nisa de business.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri