Popularitatea cautarii dupa termenul “Black Friday” a crescut constant de-a lungul ultimilor ani, arata graficele Google Trends, analizate de wall-street.ro. Interesante sunt, pe de alta parte, cautarile adiacente precum “eMag Black Friday”, “Altex Black Friday” sau “Flanco Black Friday”. Cum evolueaza acestea?

Dupa cum vedeti in graficul de mai jos, termenul Black Friday este cel mai cautat – batalia pentru el fiind, de altfel, si destul de mare in Google AdWords, companiile incercand sa iasa cat mai in fata cu ajutorul lui.

Urmatoarele cautari reliefeaza insa interesul crescut pentru anumite companii.

eMag Black Friday este pe plan secund in ceea ce priveste interesul internautilor relativ la maximul de 100. La mai bine de jumatate dintre cautari se afla “Altex Black Friday”, companie care organizeaza Black Friday timp de o luna intreaga – contrar eMag care isi concentreaza eforturile intr-un singur weekend.

La distanta si mai mare se afla “Flanco Black Friday” si, aproape de 1% din cautari, se afla “Media Galaxy Black Friday”.

Acestia sunt, de fapt, si principalii termeni cautati si reliefati in Google Trends – cautari precum “Elefant Black Friday”, “FashionDays Black Friday” sau “Cel.ro Black Friday” fiind sub 1% din total.

Dupa cum vedeti in graficul adiacent, utilizatorii care cauta termenul “Black Friday” cauta, de asemenea, si “Black Friday Flanco”, “Black Friday Altex”, “Flanco”, Altex” sau “eMag telefoane”.

“eMag Black Friday” castiga teren

Interesanta este tendinta a din ce in ce mai multi oameni de a cauta din ce in ce mai mult “eMag Black Friday”, comparat cu concurenta. Acest lucru este vizibil in evolutia interesului utilizatorilor in ultimii trei ani.

George Pogorelschi, Flanco:...
Citeste si: George Pogorelschi: Cat reprezinta eCommerce-ul din vanzarile Flanco

De cealalta parte, in Google AdWords se remarca cele mai multe cautari pentru termenul “Black Friday” – pana la 100.000 de cautari, lunar. Batalia mare se da insa nu pe termenul simplu, Black Friday, ci pe combinari precum “Reduceri Black Friday”, sau “Oferte Black Friday”, CPC-ul invartindu-se in jurul a 0,20 lei.

Tendintele din ultimii ani ne indica cel putin cateva informatii interesante:

1. Castiga teren nu atat cei care investesc mult in marketing, ci cei care chiar reusesc sa se intersecteze cat mai mult cu dorintele clientilor - transparenta, reduceri "pe bune", game variate.

Iulian Stanciu, CEO eMag,...
Citeste si: Stanciu, eMag: Sunt legi gandite acum 15 ani, este vremea schimbarii

2. Black Friday s-a integrat aproape perfect in constiinta colectiva, fiind asociat cu o perioada consistenta de reduceri - a se observa ca in urma cu cativa ani, indicele cautarilor nu atingea maximul, 100, abia anul trecut reusind aceasta performanta.

3. In continuare, magazinele mari, insa totusi din etalonul doi (Elefant.ro, Cel.ro, FashionDays.ro, F64.ro etc.) sunt eclipsate in cautari de catre magazinele mari, cu prezenta solida atat online cat si offline - eMag conduce plutonul, urmat de liderul pietei dupa cifra de afaceri, Altex, apoi Flanco. Domo.ro, in mod interesant, nici cand era pe piata nu reusea sa atraga trafic important din Black Friday.

4. Daca Altex nu va reusi, cumva, sa inoveze in perioada Black Friday, distanta dintre cele doua companii s-ar putea mari si mai mult, in ceea ce priveste, cel putin, termenii cautati - in timp, cautarile se vor traduce, fara indoiala, si in vanzari si profit.

Sursa foto: Shutterstock Georgejmclittle

Cristina Martinas, Flanco:...
Citeste si: Cristina Martinas, Flanco: Mi-as dori o competitie mai corecta

Vom reveni cu o analiza, mai amanuntita, privind evolutia Black Friday din online, dupa sarbatoarea propriu-zisa, spre finalul lunii.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Cum influenteaza domeniul IT&C piata de spatii logistice