Desi codul fiscal incurajeaza de anul acesta sponsorizarea, inca nu este usor sa faci fundraising in Romania. Ba din contra. “Daca privesc prin lentilele rationale, si daca ne referim la firme ca si sponsori, as spune ca este greu spre foarte greu”, spune Dana Lupsa, presedintele Asociatiei Happy Moms.

Asociatia a dezvoltat proiectul Business Mom, o scoala antreprenoriala, de mentorat si motivationala pentru mame care isi doresc sa devina antreprenor.

“Ideea a pornit de la doua nevoi pe care le aveam la momentul respectiv: de informare si de interactiune. Faceam deja parte dintr-un grup virtual de mame, si mama fiind, am constatat ca aveam aceleasi framantari si probleme, in special legate de educatia si cresterea copiilor dar si legate de noi ca femei si mame. M-am gandit ca ar fi util sa organizez niste intalniri in cadrul carora specialisti – psihologi, nutritionisti, make-up artisti – care sa ne raspunda intrebarilor. Apoi am constat ca marea majoritate erau mame antreprenor sau care isi doreau sa devina antreprenor dar nu aveau curaj sa renunte la statutul de angajat. Astfel, am inceput sa organizez intalniri pe teme de antreprenoriat pentru mame, cu o invitata care ne spunea povestea afacerii sale si puncta aspecte importante cum ar fi finantarea, marketingul, relatia cu clientii, pe baza propriei experiente”, a explicat Dana, intr-un interviu acordat wall-street.ro.

Astfel, partea de finantare a reprezentant intotdeauna o provocare, chiar daca exista rezultate si chiar si facilitati fiscale.

“Inca este un mister pentru multi faptul ca pot sprijini un ONG si ca este o cheltuiala deductibila, in limitele stabilite de legiuitor, desigur”, explica Dana Lupsa.

Citeste si:
Săptămâna de lucru a fost creată într-o lume care nu mai există
Săptămâna de lucru a fost...

Antreprenoriatul social a inceput sa capete din ce in ce mai mult avand in Romania, in ultimii ani. Cum este primit un astfel de proiect, dedicat mamelor, in societatea actuala?

“Atunci cand exista o nevoie, iar solutia este una eficace, ideea este imbratisata cu entuziasm in primul rand de potentialele beneficiare, apoi de voluntari. Anul trecut am derulat chiar un proiect ca parteneri ai Camerei de Comert si Industrie din Brasov, finantat din fonduri POS-DRU, prin care alte 48 afaceri au fost demarcate, asadar nevoie si interes exista”, explica presedintele Happy Moms.

La nivel local, asociatia este sprijinita inclusiv in mass-media si are parteneriate cu organisme importante din Brasov, cum ar fi Inspectoratul Scolar Judetean, Agentia Judeteana de Ocupare a Fortei de Munca, Biblioteca Judeteana.

Exercitiu de imaginatie: daca ai avea puteri magice, ce ai schimba maine?

Dana Lupsa, presedinte Happy Moms:

Citeste si:
Cat de greu este sa faci fundraising in Romania?
Cat de greu este sa faci...
  • La nivel personal, as seta pe “intelepciune” starea fiecarui parinte – de curand o mama psiholog afirma ca niciodata in istorie parintii nu au fost mai asaltati de noile cutume in parenting decat in ultimii ani. Urmand firul logic, ramane sa vedem peste maximum 20 ani, efectele acestei presiuni si evolutia profesionala si personala a noilor generatii.
  • Tot la nivel macroeconomic, ca factor politic, legislatia care sa incurajeze parteneriatul mediu economic-ONG si care sa gratifice firmele care aleg sa sponsorizeze, ar fi cel de-al doilea pe care l-as schimba. Pare ca sistemul actual legiferat prin Codul Fiscal nu este functional, iar ONG-urile sunt privite fie ca instrument folosit pentru a genera imagine sponsorului.
  • La nivel macroeconomic, un factor social si anume mentalitatea referitoare la ajutorul care TREBUIE sa vina de la oricine altcineva – autoritati, sef ierarhic, societate, parteneri si multi altii. Ajutorul, in masura in care mentalitatea este orientata catre a indeplini propriul vis ca antreprenor si nu pe al altora ca angajat, vine din propria putere si energie.
  • Desigur, tot la nivel macroeconomic, ca factor politic, prin facilitati fiscale si campanii de informare derulate la nivel national, as incuraja consumul produselor autohtone, ale micilor producatori, care sa determine crestere economica. “Suntem pe penultimul loc in Europa, conform studiilor recente in ceea ce priveste numarul de antreprenori raportat la numarul de locuitori, ceea ce se datoreaza atata mentalitatii de angajat dar si neincurajarii micilor producatori care se lupta in fiecare zi pentru supravietuire economica”.

Sursa foto cover: zsirosistvan / Shutterstock

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri