Peste 80% dintre romanii persoane fizice au (inca) adrese de mail Yahoo.com, Gmail avand o pondere de circa 5-6% din piata, conform lui Sorin Manica, manager si fondator al agentiei TuringAds, care ofera servicii de publicitate prin eMail.

Sorin are un parcurs profesional foarte interesant. La doar 33 de ani, a lucrat sapte ani in presa, in special pe segmentul de comert electronic si IT, lucrand ulterior pe marketing la Elefant.ro, apoi pe o pozitie similara la Mercador.ro (inainte de transformarea in OLX.ro). El a fondat, totodata, si o florarie online, inca activa – OrasulFlorilor.ro.

Business-ul TuringAds a fost lansat de el in 2012 si, pentru a supravietui si a genera venituri, oferea servicii de AdWords si Facebook, in special pentru magazine online. “Segmentul de eMail-ing l-am dezvoltat in ultimele sase luni. Recent a aparut in piata o nevoie de automatizare a servirii de publicitate prin eMail”, puncteaza el. TuringAds are consilier, printre altii, pe Calin Rotarus, ex ArboInteractive, om cu experienta de peste 10 ani in publicitatea online.

Practic, serviciul se pozitioneaza ca un intermediar intre companiile care doresc sa isi faca publicitate prin mail, si publisheri/publicatii. In prezent, compania lucreaza cu 35 de publicatii care trimit circa 4 milioane de mail-uri pe zi; compania serveste, in mail-urile respective, bannere, texte, advertoriale si asa mai departe. “Evident, ne aliniem politicilor publisher-ilor si, pentru a nu trimite junk, lucram alaturi de ei pentru optimizarea rezultatelor, le facem un fel de best practices. Analizam ce rate de deschidere au mail-urile in functie de subiect, copywriting, aranjarea mail-ului, design-ul si asa mai departe. Putem de asemenea sa detectam cuvintele cheie la care reactioneaza anumite segmente – unii sunt sensibili la stiri de fashion, altii la politica”, subliniaza antreprenorul.

TuringAds lucreaza cu zeci de clienti directi, in special magazine online.

“Partea interesanta este ca suntem capabili sa intelegem ce este de interes pentru cei care primesc mail-urile si il putem modifica chiar in inbox – functioneaza pentru adresele de Yahoo”, puncteaza fondatorul TuringAds. “Putem face un newsletter sa se schimbe de cateva ori pe zi, pastrand doar informatia pe care oamenii dau click, de exemplu, si incercand sa il atragi cu alte informatii”, exemplifica una dintre atuurile companiei.

Rata de deschidere - 12%

Rata medie de deschidere a newsletterelor? 12%. “Lucram cu publisherii pe optimizarea rezultatelor – este win, win win – castiga atat publisherii, bani suplimentari din newslettere, castigam si noi ca intermediari, comision la vanzari, dar si magazinele online si agentiile care, eventual, le reprezinta”, spune Sorin Manica. “Sunt servicii unice pe piata din Romania si, din cate stie, pana la Londra”.

Modelul de business este in sistem de licitatii, tinand de gradul de ocupare al platformei. “Daca am cerere pe segmentul X, creste pretul. Noi putem sa ne dam seama, de exemplu, ca este in crestere cererea de asigurari in urmatoarea luna, pe un segment de 1.000 de femei. Apoi incerc sa vand aceste pozitii catre advertiseri”, explica tanarul.

Totodata, se platesc doar mail-urile deschise si vizualizate, pretul fiind in media pietei – cativa euro per mia de afisari, “avantajul real fiind faptul ca este marketing bazat pe oameni – adica in mail suntem siguri ca sunt oameni reali. Pe site-uri mai umbla si robotei care fac afisari aiurea…”, spune, zambind,

Compania are in prezent 12 angajati, investitia doar in sistemul de mailing ridicandu-se la circa 50.000 de euro. “Ne dorim minim 50 de clienti directi si sa lucrez cu cateva agentii de publicitate – acestea vin cu clientii. Suntem in discutii cu cele mai mari magazine online de la noi, cu unele deja lucram”.

TuringAds se va lansa in primavara in Ungaria, unde compania are deja cativa publisheri interesati si o agentie care ii sprijina. “Totodata, liderul pietei pe sending de eMail din Ungaria ne va reprezenta in tara”, spune Sorin Manica.

Consideri ca Mail-urile targetate ar putea castiga teren, in timp, fata de publicitatea traditionala, Google sau Facebook? De ce (nu)? Te incurajam sa comentezi.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri