In era in care zborurile sunt tot mai accesibile ca pret si destinatii, autocarul incearca "sa mentina viteza" cu companiile aeriene, mai ales cu cele low-cost, si chiar daca nu va disparea niciodata, "ii va fi din ce in ce mai greu", in special pe distante mari, considera Dragos Anastasiu, proprietarul grupului de firme Eurolines/Tui TravelCenter.

"2016 a fost un an ciudat pentru ca l-am simtit greu desi ar fi trebuit sa fie eminamente bun. Am crescut cu 15% per total. Toate premisele au fost bune, dezvoltare economica buna, consumul crescut spre 20%, TVA scazut, benzina ieftina. Minunatele premizele pentru autocare, dar daca tragem linie, pare ca ramane din ce in ce mai putin, este din ce in ce mai greu", a spus antreprenorul intr-un interviu wall-street.ro.

In grupul Eurolines/Tui TravelCenter, autocarele reprezinta 10% din business-ul total, cu o cifra de afaceri de 13 milioane de euro. "Cifra de afaceri creste in continuare, dar rentabilitatea… acolo este problema. Au crescut salariile pentru ca este presiune, vine de la stat, si sa cresti fara productivitate, te omoara", a precizat in continuare Dragos Anastasiu.

Astfel, il intreb ce ingreuneaza dezvoltarea business-ului cu autocare. "Tot ce inseamna servicii low-cost. Premize exceptionale, dar rezultate… mmm. Per total grup cresterea este de 14-15%. Pe autocare nu stiu daca nu cumva suntem la zero, nu cred ca am avut cresteri. E greu sa tii autocarele cu toate avioanele astea", explica antreprenorul, care a inceput sa mizeze tot mai mult pe vanzarea de pachete turism prin Eurolines/Tui TravelCenter si pe deschiderea unui complex in Delta Dunarii.

In ciuda impactului tot mai mare a companiilor aeriene low-cost asupra transportului cu autocarul, Dragos Anastasiu tine sa sublinieze ca autocarul ca modalitate de circulatie europeana va rezista, inca pe distanta limitata. "Autocarul nu va muri niciodata, dar pe distante lungi ii va fi din ce in ce mai greu, pentru ca vine low-costul. Timisoara-Budapesta nu va muri niciodata, nici pe Berlin. Problema este la 1.500 km, 2.000 de km. Acolo autocarul este usor de inlocuit cu avionul", subliniaza proprietarul Eurolines Romania.

Totusi, antreprenorul este optimist si considera ca business-ul sau cu autocare va creste in continuare intrucat Eurolines va "manca" din cota de piata si, cum inca nu este lider de piata, se considera in avantaj fata de competitorul principal. De asemenea, Anastasiu crede ca se va ajunge la liberalizarea transportului si astfel va introduce curse perioade intre orasele din Romania.

De 10 ani, liberalizarea transportului este Biblia mea.

- Dragos Anastasiu -

"Autocarele noastre, daca nu o sa isi mai gaseasca de lucru pe distante mari, o sa isi gaseasca de lucru pe distante mici si o sa transportam in Romania. Dar va veni liberalizarea transportului, e aberant ce se intampla acum. De 10 ani (n.r.: liberalizarea) este Biblia mea. In Germania si in Elvetia liberalizarea transportului a fost tinuta in frau, respectiv interzisa, dintr-un singur rationament: protejarea caii ferate", a spus antreprenorul, care in acelasi timp a precizat ca piata s-a dublat in trei ani de la liberalizarea transportului.

Eurolines Romania are o flota de 30 de autocare si transporta anual 140.000 de persoane (70% romani care muncesc in strainatate, 25% rude ale lor, 5% turisti) catre tari din Occident, printre care Austria, Germania, Cehia, Scandinavia, Franta si Anglia (nu insa si Spania). Business-ul cu autocare reprezinta 13 mil. euro din grupul Eurolines/Tui TravelCenter, cu o cifra de afaceri estimata la 125 de milioane de euro si din care cea mare parte, de 85 mil. euro, este reprezentata de turism (bilete de avion si pachete de vacanta).

Fotografii realizate de Mircea Dragos Photography

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri