In ce masura recenta plafonare a tarifelor RCA aduce un beneficiu consumatorului final? Repezentantii Allianz-Tiriac Asigurari au declarat pentru wall-street.ro ca acest aspect ar trebui privit din prisma a doua perspective: cea a consumatorului final, respectiv, persoana pagubita si cea a contractantului politei de asigurare, adica a celui din vina caruia s-a produs un accident. Astfel, asiguratorul considera ca devine "imoral sa fii vinovat pentru producerea unui accident si in acelasi timp sa pui presiune pe nivelul pretului platit fara sa te gandesti la disponibiltatea banilor pentru despagubire", referindu-se in special la protestele de strada ale transportatorilor in urma carora s-a ajuns la plafonarea tarifelor RCA.

Exista, asadar, doua perspective: "Perspectiva consumatorului final, respectiv, persoana pagubita - persoana a carei viata / familie poate fi distrusa din vina unui sofer imprudent, iar interesul acesteia nu este tariful in sine, ci capacitatea financiara a companiei care a incheiat asigurarea RCA de a-i acoperi daunele. Asta inseamna ca respectiva companie de asigurare sa detina rezerve suficiente, rezerve care se fac avand la baza prime de asigurare calculate in baza modelelor statistice si actuariale complexe, ce iau in considerare comportamentul in trafic al diferitelor segmente de clienti", spun reprezentantii Allianz-Tiriac Asigurari.

Asa cum stim deja, exista diferente semnificative intre diferitele segmente de clienti, nu doar persoane fizice versus persoane juridice, dar si in interiorul unor segmente predefinite; de exemplu: tineri versus persoane mature, cu experienta in condus, respectiv companii ce au obiecte de activitate diferite.

"La polul opus, este clientul contractantul politei de asigurare si a celui din vina caruia s-a produs un accident cu daune materiale si vatamari corporale, pentru care, intelegem ca, interesul este de a se plati o prima mica de asigurare. Aici putem considera chiar o problema de principiu. Este imoral sa fii vinovat pentru producerea unui accident si in acelasi timp sa pui presiune pe nivelul pretului platit fara sa te gandesti la disponibiltatea banilor pentru despagubire. Cu atat mai mult cu cat vorbim de un segment de autovehicule unde, incidenta si severitatea sunt foarte mari. Zilnic, auzim la stiri despre un accident provocat de catre un transportator, soldat cu zeci de victime si daune materiale serioase", afirma reprezentantii Allianz-Tiriac Asigurari.

Un document al Autoritatii de Supraveghere Financiara intitulat "Date statistice la nivel de piata privind frecventa daunei si valoarea daunei medii in cazul politelor RCA, avand in vedere expunerea in perioada 01 ianuarie 2013 si 31 decembrie 2015" arata ca cea mai ridicata frecventa la dauna pe RCA dupa grupa de masa o are categoria de vehicule autoutilitare, detinute de persoane fizice, de peste 16.000 de kilograme, de 18,22%. Asadar, unul din cinci camioane asigurate RCA produce o dauna intr-un an.

Reprezentantii Allianz-Tiriac Asigurari mai arata ca printre posibilele solutii pentru atenuarea tensiunilor din piata asigurarilor RCA s-ar numara si "o lege a sigurantei publice care sa puna presiune pe masuri individuale necesare reducerii numarului de accidente", precum si implemtnarea unor "solutii tehnologice de tip telematics" sau "cointeresarea detinatorului politei prin participarea la plata despagubirilor pentru care se face vinovat".

Sursa foto: JKilian / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri