Francizare si afaceri in stagnare pentru retailerul de produse de infrumusetare Sole Luxury Boutique

Sole Luxury Boutique, afacerea specializata in comertul produselor de infrumusetare si de lux detinuta de familia Tiboc, estimeaza o crestere de cel putin 5% a cifrei de afaceri pentru 2016 fata de anul anterior si pregateste extinderea retelei de magazine in sistem de franciza, dupa cum a declarat Angela Tiboc, directorul diviziei de fashion & lifestyle in cadrul companiei.

Sole Luxury Boutique este afacerea lui Tudor si a Angelei Tiboc, lansata in 2012, in urma unei investitii de peste un milion de euro. Initial, business-ul se axa doar pe distributie pentru ca ulterior, in 2014, sa se extinda in retail. Familia Tiboc mai detine Quickmobile, unul dintre cele mai mari magazine online de tehnologie din tara.

Sole Luxury Boutique a inregistrat, in 2015, vanzari de 1,5 milioane de euro in cele trei magazine fizice pe care le detine, dar si in shop-ul virtual. Pentru 2016, Angela Tiboc estimeaza o crestere de minim 5% a afacerilor si pe mentinerea numarului de 25.000 clienti inregistrati anul trecut. „Nu vorbim de cresteri spectaculoase, pentru ca sunt dificil de realizat pe aceasta piata deja matura, insa credem ca ne vom mentine valoarea cifrei de afaceri de anul trecut”, spune aceasta.

In ceea ce priveste ponderea cumparaturilor din magazine fizice, acestea reprezinta 25% din cifra de afaceri a business-ului Sole. Retailerul detine trei magazine, in Cluj-Napoca, Bucuresti si Baia Mare. Dintr-acestea, jumatate din cumparaturi s-au inregistrat in magazinul din Cluj-Napoca, urmat indeaproape de Bucuresti si Baia Mare, in cadrul carora cosul mediu de cumparaturi este de 320 lei.

„Cu siguranta, cele mai multe vanzari sunt generate online, fapt care ne bucura, avand in vedere ca vorbim de un segment de lux care a migrat rapid in mediul virtual. Astfel, in primele 9 luni ale anului, media lunara de vanzari in shop-ul virtual a fost de 80.000 euro, insa pana la finalul anului ne asteptam ca aceasta sa creasca cu circa 20%, tinand cont de evenimente precum Black Friday si sarbatorile de iarna”, spune Angela Tiboc. In magazinul virtual, bonul mediu de cumparaturi este de 250 lei.

Citeste si:
Future Banking meets retailArena: Cum reinventezi comerțul prin...
Cum reinventezi comerțul prin...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului

In privinta comenzilor inregistrate in mediul online, Capitala ocupa locul fruntas cu o pondere de 30% din totalul vanzarilor online. Pe loc secund se claseaza Cluj-Napoca si Brasov, cu 25%, respectiv 10%. Restul livrarilor merg catre orase precum Constanta, Ploiesti, Brasov, Timisoara, Braila, Hunedoara, Mures. „Avem deja livrari si in strainatate, shop-ul online avand o varianta special construita pentru potentialii clienti din afara. Numarul comenzilor insa este sub 15% din total, momentan, iar prioritatea noastra este Romania”, spune Angela Tiboc.

Francizarea, urmatorul pas

Pe langa retail, compania se ocupa si de distributia produselor de infrumusetare si de lux si, potrivit Ministerului de Finante, a inregistart anul trecut, o cifra de afaceri de 5,3 milioane euro (23,9 milioane lei).

Pentru anul viitor, retailerul clujean planuieste extinderea retelei de magazin in franciza, sistem care ar presupune achizitionarea dreptului de utilizare a brand-ului, a unui stoc initial de produse, precum si accesul direct la infrastructura de business a Sole Luxury Boutique, suport in campaniile de marketing, operational si nu in cele din urma, finaniciar intre cele doua parti.

„Consideram ca urmatorul pas in evolutia noastra este francizarea, insa momentan prospectam piata pentru a lua o decizie cat mai buna. In ceea ce priveste locatiile, vizam desigur orasele mari, cu peste 100.000 locuitori, si suntem deschisi atat la varianta de magazin in centru comercial, cat si stradal”, mai spune Angela Tiboc.

Citeste si:
BCR vede mai bine economia românească în trimestrul al doilea
BCR vede mai bine economia...

Branduri straine, reticente la piata straina

Dupa o experienta de patru ani pe piata produselor de lux, Angela Tiboc considera ca exista diferente majore in ceea ce priveste comportamentul consumatorilor romani fara de europeni. „Diferenta principala se remarca la nivel de bugete. Daca in vest un client de lux nu se uita in primul rand la pret, ci la calitatea produsului, in Romania se cauta magazine care vand produse de lux, dar la reducere. In special colectii mai vechi”, spune aceasta.

Potrivit acesteia, ritmul de crestere al pietei produselor de lux nu este atat de accelerat precum in tarile vestice. „Romancele, in special cele de peste 40 ani, au inca o reticenta fata de mediul online si prefera metoda clasica de achizitionare: magazinele fizice, hipermaket-urile, chiar farmaciile. Pe de alta parte, generatia Millenialls, care reprezinta aproximativ 50% dintre clientii nostri, este mare consumatore de fashion si tehnologie si, chiar daca reprezentatii sai nu sunt fideli unui brand anume, si-au insusit un statut elistist si cauta acele produse high-end care sa le satisfaca nevoile”, considera Tiboc.

Din analizele Sole Luxury Boutique, in 2016 s-au inregistrat o crestere treptata a vanzarilor produselor pentru ingrijirea parului, incasarile pe acest segment fiind acum cu 35% mai mari comparativ cu anul trecut. „Este remarcabil ca pe aceasta nisa se observa si cresterea numarului de clienti barbati. Ne asteptam astfel ca treptat sa vedem cresteri substantiale si pe alte categorii de produse de infrumusetare destinate barbatilor. De asemenea, o alta tendinta interesanta este axata pe cosmeticele antirid. Bugetele femeilor pentru cosmetice cresc o data cu varsta, astfel incat, la peste 40 ani, cosul mediu pe acest segment atinge 450 lei”, spune Angela Tiboc.

In prezent, Sole Luxury Boutique detine un portofoliu cu petse 300 de branduri, printre care se numara Bvlgari, Dolce&Gabbana, Lalique, Jean Paul Gaultier, Calvin Klein, Chloe, Tom Ford, Ralph Lauren, Michael Kors, Moschino, Yves Saint Laurent sau Estee Laudeer. Acestea sunt achizitionate, in mare parte, din tari precum Italia, Franta, SUA si Coreea.

Sursa foto: Creative Lab/Shutterstock

Citeste si:
Pandemia arată că digitalizarea instituțiilor de stat nu este doar...
Pandemia arată că...


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Economie »



Setari Cookie-uri