Agentia de digital user experience Grapefruit a inregistrat in primele zece luni ale anului o cifra de afaceri de 550.000 de euro, depasind astfel targetul pe care si-l impusese pentru 2016. Cresterea fata de anul anterior se datoreaza clientilor noi, dar si a proiectelor alese conform strategiei, orientata exclusiv catre servicii de digital si mobile, a declarat Georgiana Dragomir, manager director al Grapefruit, pentru wall-street.ro.

„Primul semestru din 2016 a inregistrat venituri sub targetul propus de noi, de 100.000 euro, insa am recuperat pe parcursul anului si in octombrie am atins cifra de afaceri propusa pentru anul 2016 - 550.000 euro. In septembrie am refuzat un proiect de 40.000 euro pentru ca nu se incadra strategia noastra si am decis ca este mai sanatos pentru companie si echipa sa ne focusam pe proiecte inovative si produsul propriu decat sa investim timp si efort intr-un proiect care nu indeplinea cerintele din criteriile de prescoring”, spune Georgiana Dragomir.

Comparativ cu anii anteriori, 2016 este un an foarte bun pentru agentia de digital. Daca in 2014, cifra de afaceri a Grapefruit a fost de 442.000 euro, in 2015 aceasta a scazut la 380.000 euro.

„A fost o scadere per total a cifrei de afaceri, insa in 2015 am inregistrat profit. Scaderea a fost asumata de noi inca de la inceputul anului pentru ca am decis sa ne focusam pe strategia Grapefruit si tipul de proiecte si clienti pe care dorim sa ii avem in viitor. Un alt factor a fost un proiect one time mare care a fost implementat la finalul anului 2014 care s-a reflectat in veniturile urmatorului an. La fel in 2015 am castigat un client mare, iar impactul s-a vazut ulterior in 2016”, spune Georgiana Dragomir, care a preluat functia de director la inceputul anului, in urma unei schimbari de actionariat in cadrul companiei.

Tot la inceputul anului, agentia a anuntat ca isi orienteaza business-ul exclusiv in zona serviciilor de digital si mobile, dar si pe tehnologii noi, precum realitatea virtuala si augmentata, desi aceasta directie exista in cadrul Grapefruit inca din ultimii cinci ani. In prezent, pentru produsul propriu al Grapefruit lucreaza o echipa de 7 persoane din cadrul agentiei.

Citeste si:
S-a lansat harta invatamantului profesional si tehnic - Meserii.ro
A fost lansata prima harta...

„Anul acesta am facut pasi seriosi in directia aceasta, construind aplicatii proof-of-concept pe care le folosim pentru a creste gradul de interes si incredere a companiilor din Romania pentru aceasta tehnologie. O alta tehnologie pe care am explorat-o a fost biometria, mai specific recunoastere faciala si voce. Solutia tehnica exista si este functionala. Ramane doar sa gasim use case-ul potrivit pentru ea in Romania. In plus, facem si eforturi de a promova aceste tehnologii noi. In acest sens, Alecsandru si Flavian chiar au vorbit recent la o conferinta de digital despre Virtual Reality si Biometrie. Au aratat cum se aplica aceste tehnologii, cat de avansate sunt si ce se poate face in acest moment cu ele”, spune Georgiana Dragomir.

Un studiu de caz interesant este experienta de utilizator pe care am creat-o petru o aplicatie web dedicata unui complex de apartament inteligente. Practic proprietarul poate controla prin intermediul internetului: lumini, caldura, senzori de la geam, usa de intrare, gaz precum si alte aspecte ale casei lui. Este minunat sa descoperim tot felul de functionalitati care usureaza viata proprietarilor si o face si mai sigura in aceeasi in masura.

Georgiana Dragomir

In ceea ce priveste clientii cu care agentia lucreaza, directoarea Grapefruit afirma ca portofoliul este format din companii „cu adevarat interesate sa schimbe lucrurile in digital”. Printre acestia se numara Dacia, Renault, Philip Morris si Nestle, iar de la inceputul anului, agentia a castigat clienti noi, precum Nissan, Untdelemn de la Bunica, Veranda Mall, dar si o banca.

Citeste si:
Cinci motive pentru care managerii isi dau demisia din companii
Top 5 motive pentru care...

Bugetele acestora au crescut semnificativ anul acesta fata de 2015: „Companiile si-au dat seama ca digitalul reprezinta viitorul, astfel incat investesc din ce in ce mai mult in aceasta directie. Anul acesta a fost pentru prima data cand am simtit ca nu mai aud permanent de la clienti replicile consacrate: bugetul este prea mare, vrem sa facem un proiect imens, dar avem buget mic, hai sa mai reducem din functionalitati”, mai spune Georgiana Dragomir.

Mare parte din veniturile Grapefruit provin din serviciile de user experience, fiind principalul serviciu oferit de agentie, dar si din zonele de developpment si content. ”Avem multe proiecte complexe la care implementam doar UX-ul si clientii realizeaza developmentul “in house”. De asemenea numarul de clienti care solicita solutii complete a crescut. Prin urmare zonele de programare si content au crescut si ele anul acesta. Pentru a face fata la proiecte crestem echipa continuu, cu precadere in aceste doua zone”, afirma Georgiana.

In prezent, Grapefruit este format din 24 de angajati, dintre care trei pozitii au fost deschise lunile trecute.

Georgiana Dragomir, noul general manager Grapefruit, este de 8 ani in agentie. A inceput ca project manager pentru clienti precum Dacia, Renault, Philip Morris, NNDKP, Alevia, OTP Bank etc. In ultimii ani a preluat si parte din responsabilitatile financiare, de recrutare, administrative, de management.

Citeste si:
6 din 10 consumatori romani sunt nemultumiti de calitatea produselor
6 din 10 consumatori romani...

„Am vazut tot ce se poate vedea intr-o companie. De la realizari foarte mari, la demisii in masa. In primul rand, acum cinci ani Grapefruit a renuntat complet la segmentul de branding si s-a focusat doar pe digital. Aceasta a fost una dintre schimbarile majore ale companiei. Stiu ca unii sunt confuzi cand afla ca am renuntat complet la branding, fiindca eram foarte buni pe acest domeniu, insa a fost o decizie strategica care a fost benefica pe termen lung”.

Principalii concurenti Grapefruit sunt Kondiment, InfinitSolutions sau Leo Burnett. „Competitorii nostri sunt agentiile de digital si uneori chiar companiile de software. Acest lucru se intampla pentru ca lucram cu tehnologii avansate si realizam proiecte complexe atat B2C cat si B2B. Spre diferenta de unele agentii, preferam sa dezvoltam cat mai mult in-house, iar comparativ cu cele de software vrem sa fim alaturi de client din momentul in care apar nevoia si ideea. Nu ne multumim cu o implementare mot-a-mot a unui document de specificatii”, explica aceasta.

Pentru anul viitor, agentia isi propune sa obtina venituri din produsele proprii, dar si din proiectele implementate care sa foloseasca tehnologii precum biometrie, virtual reality, augmented reality sau care sa contina o componenta de wearables. Un alt obiectiv este cresterea echipei si incheierea de parteneriate cu clienti noi.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »



Citeste si
Platforma cu cele mai importante stiri audio pe dispozitive smart